XUO4154 Nurse as Educator

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 1 credit(s).
Guaranteed by
doc. PhDr. Dagmar Mastiliaková, Ph.D.
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Rozšiřuje poznatky z didaktiky a procvičuje jejich praktickou aplikaci při edukací nejen klientů/pacientů, ale i ošetřovatelského personálu.
Syllabus
  • , úzkost, strach, obavy jako celostní reakce na nedostatek informací; vztah adekvátně informovaného klienta/pacienta a kvality péče,
    2. Didaktická kostka a její význam (učební postup, způsoby učení, učební základna);
    3. Hierarchie učení (myšlení) dospělého
    4. Učební pomůcky a didaktická technika - moderní technické prostředky vyučování;
    5. Didaktické metody (teoretické, teoreticko praktické, praktické - výhody, nevýhody);
    6. Výuka a proces změny
    7. Moderní aspekty edukace klientů/pacientů
    8. Překonávání barier při výuce pacientů 9. Výuka dětí, výuka dospívající mládeže, výuka seniorů,
    10. Kvalita výuky
    Obsah seminářů a praktických cvičení:
    1. Vymezení rámce praktických cvičení - edukace klienta v přímém kontaktu na klinických pracovištích
    Principy pro vytvoření edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů, aplikace nových znalostí a dovedností pacientem ,volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace;
    2. Ošetřovatelské zhodnocení individuální potřeby edukace u klienta/pacienta
    Zvláštnosti edukace seniorů - nácvik dovednosti v přímém kontaktu s klientem
    3. Zvláštnosti edukace klienta v akutním/post-akutním stavu - v přímém kontaktu s klientem
    4. Zvláštnosti edukace klienta s chronickým onemocněním - v přímém kontaktu s klientem
    5. Zvláštnosti edukace klientů trpících demencí/senilitou - v přímém kontaktu s klientem
    6. Zvláštnosti edukace dospívající mládeže - v přímém kontaktu s klientem
    7. Bariéry edukace a jejich redukce - v přímém kontaktu s klientem
    8. Komunikace a edukace s problémovým klientem - v přímém kontaktu s klientem
    9. Sebereflexe - uvědomění si vlastních schopností a dovedností k edukaci klienta
    10. Analýza nejčastějších problémů a chyb při edukaci;
Assessment methods (in Czech)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2009/XUO4154