FVP:CEVCE005 Empirical Research in Final Th - Course Information
CEVCE005 Empirical Research in Final Thesis I
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2014
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Martin Stanoev, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Dušan Janák, Ph.D.
Oddělení pro rozvoj a řízení projektů – Úsek tajemníka – Děkanát – Faculty of Public Policies in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, B7507-SvP) (2)
- Central European Studies (programme FVP, B6702-MTS)
- Central European Studies (programme FVP, N6702-MTS)
- Public Administration and Social Policy (programme FVP, N6731-SPSP)
- General Nursing Studies (programme FVP, B5341-OSET) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Seminář je zaměřen na schopnost studenta realizovat vlastní výzkumnou sondu v rámci závěrečné práce. Na rozvoj praktických dovedností v sociálně-vědním výzkumu. Na schopnost studenta samostatně formulovat výzkumný problém, provést výzkumnou sondu včetně provedení analýzy a interpretace dat. Výstupy z učení: Plnění praktických úkolů v rámci semináře. Odborné znalosti: Získání základních znalostí v kvalitativních a kvantitativních metodách sběru a analýzy dat. Schopnost kritické práce s informacemi a interpretace dat. Obecná způsobilost: Schopnost provést výzkumnou sondu v rámci závěrečné práce. Kompetence: Vhled do problematiky sociálně-vědního výzkumu umožňující vedle základních dovedností provádění výzkumu také schopnost kriticky pracovat s výsledky a závěry sociálně-vědních výzkumů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Výzkum začíná v knihovně: problematika vyhledávání informací a dat.
2. Formulace výzkumné otázky a výzkumného problému. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumného paradigmatu.
3. Problém kritického přístupu k získaným informacím. Desk research.
4. Problém operacionalizace. Konstrukce dotazníku.
5. Techniky kvalitativního dotazování.
6. Statistická analýza dat.
7. Kvalitativní analýza dat.
8. Problém interpretace dat. Prezentace a publikace závěrů.
9. - 13. Metodologické problémy ve vztahu k závěrečným pracím účastníků semináře. Zpětná vazba ve vztahu k zadaným cvičením.
- 1. Výzkum začíná v knihovně: problematika vyhledávání informací a dat.
- Literature
- required literature
- SILVERMAN, D. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4. info
- DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-141-2. info
- recommended literature
- PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-468-7. info
- PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-381-9. info
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-485-4. info
- KOLEKTIV. Metody výzkumu v sociologii (studijní texty). Brno: Masarykova univerzita, 2004. info
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metanalýza dat. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- BABBIE, R. The practice of social research. 9th ed. Belmont: Wadsworth, 2001. ISBN 0-534-57474-2. info
- STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
- PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8. info
- POPPER, K. R. Logika vědeckých bádání. Praha: Oikomene, 1997. ISBN 80-86005-45-3. info
- KOLEKTIV. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-311-3. info
- NOWAK, V. Metodologie sociologických výzkumů. Praha: Svoboda, 1975. ISBN 99-0002-402-X. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2014/CEVCE005