OPF:INF401 Electronic Business and Commer - Course Information
INF401 Electronic Business and Commerce on Internet
School of Business Administration in KarvinaSummer 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Banking (programme OPF, N_HOSPOL)
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF) (2)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- National Economy (programme OPF, M_HOSPOL)
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět si klade za cíl seznámit studenty s možnostmi elektronického podnikání a obchodování za použití moderních informačních a komunikačních technologií (ICT), se základními pojmy z oblasti elektronického obchodu a souvisejících pojmů z ICT a informačních systémů (IS), s konceptuálními modely a procesními definicemi e-Business.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Budování informační společnosti a globální informační infrastruktury, státní informační politika a právní aspekty Internetu.
2. E-Business - východiska, struktura, modely, dopady na organizaci firmy.
3. Management e-Business, řízení rizik.
4. Využívání e-Business v informační společnosti a efektivita e-Business.
5. Struktura a dělení aplikací určených pro e-Business.
6. Bezpečnost elektronického obchodování.
7. Řízení rizik e-Business.
8. Elektronické platební systémy, jejich zabezpečení.
9. Informační a komunikační technologie umožňující elektronické podnikání a obchodování.
10. Tvorba internetových obchodů.
Obsah předmětu:
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Pojem informační systém a informační technologie. Internet, intranet. Přehled státní informační politiky. Základní priority státní informační politiky. Srovnání se zeměmi EU. Právní aspekty internetu. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-Business. Struktura e-commerce serveru. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování.
3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť, obchodní modely, členské a vlastnické modely, metody oceňování na internetových tržištích.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Konceptuální model. Elektronický trh (EM).
5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting). Hostování aplikací, pronájem aplikací a software jako služba. Aplikace e-Business. EDI (aplikace B2B), software pro tvorbu internetových obchodů.
6. Řízení rizik v e-Business. Identifikace, měření a řízení rizik e-business.
7. Pojem informační a komunikační technologie. Třídění ICT. ICT v IS. ICT podporující e-Business. Telekomunikace a operátoři. Jejich služby. Mobilní IT - GSM, WAP, Juice, GPRS, UMTS, EDGE a jejich využití v oblasti e-Business a e-Commerce.
8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech. Realizace e-Business na internetu. Marketing a reklama na Internetu.
9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů, podmínky a metody zajišťující efektivnost. CRM. Vztah prodejce & zákazník.
10. Zajištění bezpečného obchodování. Způsoby placení. Šifrování, elektronický podpis. Standardizace e-Business.
11. Elektronické platební systémy. Banka. Koncepce a použití elektronických platebních systémů. Jejich význam pro podporu e-Business. Služby přímého bankovnictví. GSM banking, JuicePay, SIM Toolkit, BPIN.
12. Praktické ukázky internetových stránek zabývajících se problematikou e-Business. Trendy vývoje e-Business.
Výuka seminářů probíhá v počítači vybavených učebnách. Studijní materiály jsou dostupné v elektronické podobě prostřednictvím fakultní počítačové sítě.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/INF401