KCJK517S Public Communication

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course integrates effective communication strategies with organizational mission statements, and considers ethical dilemmas in public relations situations. Public relations cases are examined in order to learn effective strategic and tactical answers to public perception problems and opportunities. Basic concepts as well as the theory, principles and processes of public relations will be studied.
Literatura
    povinná literatura
  • CUTLIP, CENTER & BROOM. Effective Public Relations. New Jersey: Prentice Hall, 2000. info
    doporučená literatura
  • DAY, Louis. Ethics in Media Communications: Cases and Controversies. 1999. info
  • BIVINS, T. Handbook for Public Relations Writing. Lincolnwood IL: NYC Business Books, 1995. info
  • CENTER, A., JACKSON, P. Public Relations Practices: Managerial Case Studies and Problems. NJ: Prentice Hall, 1995. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.