OPF:MAR103 International Marketing - Course Information
MAR103 International Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 3/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- V tomto kurzu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
- Syllabus (in Czech)
1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
2 Formy vstupu na zahraniční trhy
3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
4. Právní a politické prostředí
5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
8. Mezinárodní výrobková strategie
9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
10. Strategie exportních cen
11. Mezinárodní komunikační proces
12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
- Literature
- required literature
- MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
- ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
- MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-322-8. info
- DAĎO, J. Medzinárodný marketing. Bánská Bystrica: ESOX Consulting, 1996. ISBN 80-967599-10-6. info
- PRICER, R. W. FORET, M. Export a marketing na zahraničních trzích. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1241-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- KULHAVÝ, E. Mezinárodní marketing. Praha: BABTEX, 1992. ISBN 80-85605-61-9. info
- recommended literature
- Vídeňská smlouva 160/1991 Sb. O úmluvě OSN o smlouvách o mezinárodním koupi zboží. info
- PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-73-2. info
- DANIELS, J. RADEBAUGH, L. H. International Business. New York: Addison - Weslex Publ. Co., 1994. info
- SMALI, A. C. STILL, R. HILL, J. S. International Marketing. New York: Macmillan Publ. Co., 1993. info
- GIBBS, P. Obchod v Evropském společenství. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85623-33-1. info
- URBAN, E. Medzinárodný marketing. Bratislava: Aifa,, 1992. ISBN 80-05-01078-8. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MAR103