Vnitřní předpisy Slezské univerzity v Opavě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy registrovalo v souladu s § 36 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), dne 25. srpna 2017 pod čj. MSMT-12380/2017 Jednací řád Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě. Změny Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě byly registrovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy podle § 36 odst. 2 zákona o vysokých školách dne 18. prosince 2019 pod čj: MSMT-40512/2019-2. Opava, leden 2020 I. Úplné znění Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě ze dne 25. srpna 2017 Vnitřní předpisy Slezské univerzity v Opavě 2 I. Úplné znění Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě ze dne 25. srpna 2017 Čl. 1 Úvodní ustanovení Jednací řád Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě (dále jen „rada“) je vnitřním předpisem Slezské univerzity v Opavě (dále jen „univerzita“) podle § 17 odst. 1 písm. k) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon“) a čl. 21 písm. g) statutu univerzity. Čl. 2 Svolávání rady 1) Řádné zasedání rady se koná minimálně dvakrát za akademický rok. 2) Řádné zasedání rady svolává nejpozději dva týdny před jeho konáním předseda rady (dále jen „předseda“). Součástí informace o konání rady je datum, doba a místo zasedání rady. 3) Nejpozději jeden týden před řádným zasedáním rady je zaslán všem členům rady upřesněný program a nezbytné podklady pro jednání rady. 4) Předseda může v případě potřeby svolat mimořádné zasedání rady. Mimořádné zasedání rady se řídí čl. 3 a 4. Čl. 3 Řízení rady Vnitřní předpisy Slezské univerzity v Opavě 3 1) Jednání rady řídí předseda nebo v případě jeho nepřítomnosti místopředseda nebo předsedou pověřený člen rady. 2) Místopředseda rady zastupuje předsedu v jím určeném rozsahu. Čl. 4 Hlasování rady 1) Rada je schopna usnášení, účastní-li se zasedání alespoň tři pětiny všech jejích členů. 2) Rada se usnáší hlasováním o všech návrzích, a to v pořadí, v jakém byly předloženy. 3) Hlasování o usnesení rady je veřejné, pokud se rada neusnese na hlasování tajném. 4) K přijetí návrhu se vyžaduje a) souhlas většiny všech členů rady při hlasování o věcech uvedených 1. v §12a odst. 4 písm. a) zákona, 2. ve čl. 36 odst. 2 písm. e) Pravidel systému zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřního hodnocení vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností (dále jen „Pravidla“), 3. ve čl. 36 odst. 2 písm. g) Pravidel, 4. při návrhu na zrušení opatření podle čl. 36 odst. 2 písm. g) bodů 1 a 2 Pravidel; b) v ostatních případech souhlas většiny přítomných členů rady, anebo souhlas poloviny přítomných členů rady, je-li hlasování veřejné a do této poloviny patří předseda. 5) Mínění člena rady, který nesouhlasí s přijatým usnesením, se uvede do zápisu, požádá-li o to. Čl. 5 Korespondenční hlasování 1) U neodkladných záležitostí nebo záležitostí, k jejichž projednání není možné nebo účelné svolat zasedání rady, lze hlasovat též korespondenčně (dále jen „hlasování per rollam“). 2) Hlasovat per rollam nelze o věcech, uvedených v čl. 4 odst. 4 písm. a). 3) V případě hlasování per rollam zašle předseda všem členům rady návrh usnesení v dané věci včetně příslušných podkladů a sdělí lhůtu pro odpověď, která činí nejméně 5 dní. Hlasování probíhá tak, že jednotliví členové rady zašlou ve stanovené lhůtě svou odpověď „souhlasím“, „nesouhlasím“ nebo „zdržuji se hlasování“. Odpovědi doručené po uplynutí stanovené lhůty jsou vyřazeny. Stejnou formou a ve stejné lhůtě může člen rady hlasování per rollam odmítnout. 4) K přijetí návrhu je třeba vyjádření „souhlasím“ nejméně dvou třetin všech členů rady. To neplatí, pokud hlasování per rollam odmítla nejméně jedna třetina všech členů rady. 5) Výsledek hlasování sdělí předseda členům rady stejným způsobem, jakým proběhlo hlasování. 6) Informace o proběhlém hlasování per rollam a jeho výsledku se uvede do zápisu nejbližšího dalšího zasedání rady. Vnitřní předpisy Slezské univerzity v Opavě 4 Čl. 6 Pracovní skupiny 1) Pro posuzování záležitostí v působnosti rady může být zřízena pracovní skupina složená z nejméně dvou členů rady. 2) Pracovní skupina se zřizuje vždy, když posuzovanou záležitostí je a) hodnocení studijního programu podle čl. 6 Pravidel, b) projednávání žádosti o oprávnění uskutečňovat studijní program v rámci institucionální akreditace podle čl. 24 Pravidel nebo o rozšíření takového oprávnění podle čl. 27 Pravidel. 3) Pracovní skupinu zřizuje rada a jmenuje její členy, z nichž jednoho pověří jejím řízením a podáním zprávy o její činnosti (dále „zpravodaj“). Podmínkou jmenování člena pracovní skupiny je jeho souhlas. 4) Členem pracovní skupiny může být jmenován pouze člen rady, který není spojen pracovněprávním vztahem či výkonem funkce s fakultou či vysokoškolským ústavem (dále jen „součást univerzity“), jichž se týká posuzovaná záležitost. 5) Výsledkem jednání pracovní skupiny je písemné stanovisko k posuzované záležitosti. 6) Pracovní skupina si může k posuzované záležitosti vyžádat dodatečné materiály či konzultace, a to i od osob, které nejsou členy rady, ale jsou uznávanými odborníky (dále jen „externista“). Externistou může být pouze osoba poskytující záruky morální kvality, důvěryhodnosti a odpovědnosti a nenacházející se ve střetu zájmů k posuzované záležitosti. Příslušné materiály a zápisy o proběhlých konzultacích jsou přílohou stanoviska podle odst. 5. 7) Na jednání pracovní skupiny se čl. 3, 4 a 6 použijí přiměřeně. Čl. 7 Způsob projednávání 1) Předkladatel bodu programu je vždy přizván k jeho projednávání. Vyžaduje-li to povaha projednávané věci, přizve předseda k danému bodu programu zástupce součásti univerzity či jiné osoby, jichž se záležitost týká. 2) Při projednávání záležitostí podle čl. 5 odst. 2 je vždy přizván garant studijního programu. Čl. 8 Organizační záležitosti 1) Administrativu rady, popř. pracovních skupin, zajišťují pověření zaměstnanci rektorátu. 2) Zápisy ze zasedání rady se zveřejňují ve veřejné části internetových stránek univerzity. Čl. 9 Vnitřní předpisy Slezské univerzity v Opavě 5 Závěrečná ustanovení 1) Tento řád byl schválen v souladu s § 9 odst. 1 písm. b) bodu 3 zákona akademickým senátem univerzity dne 23. srpna 2017. 2) Tento řád nabývá platnosti v souladu § 36 odst. 4 zákona dnem registrace Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. 3) Tento řád nabývá účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek univerzity. *** Změny Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě byly schváleny podle § 9 odst. 1 písm. b) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, Akademickým senátem Slezské univerzity v Opavě dne 19. 11. 2019. Změny Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě nabývají platnosti podle § 36 odst. 4 zákona o vysokých školách dnem registrace Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Změny Jednacího řádu Rady pro vnitřní hodnocení Slezské univerzity v Opavě nabývají účinnosti dnem platnosti. doc. Ing. Pavel Tuleja, Ph.D., v. r. rektor