Divadelní vnímání

Týden 3

3. Předpoklady realizace jevištního díla 2.

Příslušné pokusy na vlastním těle jsou v daném případě tím důležitější, že to, co se v daném případě v rámci studia pěstuje, není jen vědění, ale zejména smysl či cit, a to dokonce takový, který není na rozdíl od pěti obvykle jmenovaných (vnějších) smyslů spojený s jedním smyslovým orgánem: i když úzce souvisí se zrakovým vnímáním, podílí se na výkonech s ním souvisejících kromě dalších smyslů včetně orientačního i svalového či ‘vnitřně hmatového’ vnímání.

3. téma - podrobnosti
PDF ke stažení


Test 3


1. Vysvětlete pojmy scénování (předvádění) a vyprávění v kontextu scénického umění

2. Čím se od sebe liší vyobrazení a obraz? 

3.  Jaké příběhy vidíte na rozebíraných obrazech? 



Výtvarná díla k rozboru


https://sbirky.ngprague.cz/dielo/CZE:NG.O_5736


2. Jean Siméon Chardin: Kuchařka (oškrabávající řepu)

https://www.wikiwand.com/cs/Jean_Sim%C3%A9on_Chardin


3. Edouard Manet: Snídaně v trávě

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sn%C3%ADdan%C4%9B_v_tr%C3%A1v%C4%9B