Úvodní informace
Předmět Multimédia a internet si klade za cíl seznámit posluchače s
trendem multimediálnosti moderní internetové publicistiky. Základní cíle
jsou představit a využít širokou paletu nástrojů pro podporu foto,
audio a video výstupů a jejich propojení s klasickým textem;
poukázat na aktuální marketingové nástroje sloužící k podpoře a
propagaci vlastní tvorby a produktů.
Vyučující: Mgr. Bc. Michal Novotný
Osnova:
1. Nejznámější sociální sítě Facebook a Youtube; možnosti využití pro žurnalistiku a marketing
2. Význam fotosociálních sítí jako Instagram a Pinterest + Flickr, využití v Česku
3. Proč je důležitá profesní síť LinkedIn, jak založit a udržovat svůj profil
4. Nejnovější trendy – Snap Chat, live Stream sítě, aj. tzv. dočasné sociální sítě
5. Základy PPC reklamy (Google, Seznam)
6. Základy reklamy na sociálních sítích s důrazem na Facebook; youtubering
7. Základy marketingu v tištěných médiích
8. Základy marketingu v elektronických médiích
9. Význam e-mailingu pro zpravodajství a marketing
10. Základy tvorby webových stránek (blogování a vlogování)
11. Jak provozovat svůj web (výběr domény a hostingu)
12. Využití redakčních systémů nejen pro práci redaktora
13. Online zpravodajství v perspektivě moderních médií 21. století
Účast na seminářích (75 %).
Zápočtový projekt.
Zápočtový test.
Literatura:
Povinná literatura
BEDNÁŘ, V. Internetová publicistika. Praha, 2011.
BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích. Praha, 2011.
JIRÁSEK, O. – MATOUŠEK, J. Natáčíme a upravujeme video na počítači. Praha, 2013.
LEVY, S. Jak myslí Google a jaké je tajemství jeho úspěchu. Praha, 2012.
NAVRÁTIL, P. Počítačová grafika a multimédia. Praha, 2007.
Doporučená literatura
C4.cz [online]. Dostupné z: http://navody.c4.cz/
10 nejlepších redakčních systémů (CMS). Dostupné z: http://interval.cz/clanky/10-nejlepsich-redakcnich-systemu-cms/
Jakpsatweb.cz [online]. Dostupné z: http://www.jakpsatweb.cz/
NOVOTNÝ, M. (Markomu.cz. Online svět, sociální sítě, návody a nástroje) [online]. Dostupné z: https://markomu.cz