Pracovní procesy v ubytovacím úseku Ing. et Bc. Michal Motyčka, DiS., Ph.D., Drhc. Rezervace n n nRezervace: nNapřímo (pasant, walkin, mailem, telefonicky) nPřes hotelový web (= napřímo, TravelClick - komise) nPřes Travel Agenta (FIT smlouvy, korporátní smlouvy) nPřes OTA (online travel agent: nTrivago, Booking.com, Hotels.com, Hotelbeds (postelová banka), Expedie atd.. (PPC, GDS) - komise nHotelové systémy (zanesení rezervace, RTR, remarks) – Fidelio, Opera, Alto, Hoteltime, Mefisto, Agnis, Previo, Hores, Septim n nAlokace pokojů (štafle), příprava na příjezd (remind letter), příprava registrační karty, inspektování pokojů nDruhy pokojů: standard, superior, deluxe, grand deluxe, junior suite, suite (family suite) n n n n n \\CAKO-SBS2011\RedirectedFolders\umc041\Desktop\stažený soubor.jpg > Příprava před příjezdem nAlokace pokoje nPříprava registrační karty nPříprava klíčů od pokoje nPříprava všech objednaných služeb (vouchery) nPříprava požadavků na pokoji, VIP treatment nInspektování pokoje (vše doplněno, temperace, VIP, čistota, zajištění standardu) n E:\Škola Slezská garant\Stravovaci sluzby\Obrázky\Francie Bordeaux 2016\DSC_0115.JPG > Check-in (přihlášení) nVyzvednutí zavazadel nOtevření dveří nPřivítání v hotelu nNabídnutí WD, ručníčku atd.. nZapsání cestovních dokladů do registrační karty nDopsání požadovaných údajů nOdnešení zavazadel do pokojů nZapsání vše do domovní knihy (elektronicky). Cizinci povinně (denní hlášení u cizinecké policie) nZanesení rezervace jako pobyt nVerifikace CC, předautorizace jako garance (extras) nPrezentace hotelu nPrezentace pokoje nTour po hotelu a departmentech nFeedback ohledně pokoje nZaložení registračky do pořadače n n n n n > Péče o pobyt hosta během pobytu nFeedback ohledně poskytovaných služeb nKontrola čerpání objednaných služeb nDoplňování minibaru nVýměna froté dle standardu hotelu nDenní úklid pokoje nDoplnění VIP treatmentu, kávy, čaje nDoplňování kosmetiky nTour Down servis nKontrola balance účtu nArchivace účtu za čerpání služeb nna ostatních oddělení nPřed odjezdem připravit účet nObjednat případný transfer - E:\Škola Slezská garant\Stravovaci sluzby\Obrázky\Snídaně\IMG_0112.JPG > Check-out a následná komunikace n nPříprava účtů (kontrola věcné a obsahové správnosti) nSnesení zavazadel k recepci nVerifikace účtů s klientem nKontrola čerpání minibaru a případného drobného prodeje nVrácení zapůjčených věcí (DVD, Adaptéry atd…) nOdebrání klíčů od pokoje nDokončení předautorizace či provedení separátní platby… nZrušení předautorizace nZjišťování feedbacku, odebrání dotazníků nPoskytnutí slevové karty, nabídky pro RTR atd.. nOdnešení zavazadel k taxi nRozloučení s hosty nFeedback hostu – hodnocení nNewsletter a akční nabídky nAdresné kontaktování pro RTR n > Interní hodnocení nPrvotní krokem pro sledování úrovně poskytovaných služeb je vnitřní hodnocení. n qHotelové dotazníky qRestaurační dotazníky qHandy qMystery Shopping síťový qMystery Shopping outsorcovaný q540° zpětná vazba > Externí hodnocení nJednotlivé rezervační portály (Expedie, Booking atd..) nTripAdvisor nForSquare nAmazing Places nMichelin Guide nGoogle nFacebook nTripExpert > Děkuji všem za pozornost. Michal Motyčka Krčmářovská 233/53, Praha 9 tel. 775 877 660 e-mail: michal.motycka@goldenwell.cz