Cíle: Předmět je vyučován v angličtině a je zaměřen na systematické zlepšování prezentačních dovedností. Sylabus cvičení je zaměřen na teoretickou část prezentačních dovedností, tj. jak postupovat již při samotném výběru tématu, přes náplň obsahové stránky, až po formální úpravu a správné načasování prezentace. Studenti si své poznatky ověřují formou praktických cvičení a prezentacemi na vybrané téma. Dozví se jak pracovat s hlasem, jak využívat řeč těla, jak předcházet nervozitě, jak reagovat na dotazy z řad posluchačů a žáků v publiku a jak vést rozhovor či diskusi s ohledem na jejich potřeby. Naučí se pracovat s informacemi, organizovat je a následně prezentovat, naučí se používat nezbytné základní fráze používané při prezentacích, ale také tomu, jak vytvářet a jak pracovat s přehlednými tabulkami, grafy, obrázky a odkazy běžně užívanými při prezentacích. Nezbytnou součástí je také práce s audiovizuální technikou při samotném prezentování. Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu. Požadavky: Aktivita ve výuce: Studenti plní dílčí úkoly při nácviku prezentačních dovedností již během samotné výuky a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího. Je nutná minimálně 80% aktivní účast ve výuce. Prezentace ve výuce: Student si připraví prezentaci na předem vybrané oborové téma v rozsahu 15-20 minut. Studenti jsou hodnoceni podle stupnice: 91 - 100 A (1) 81 - 90 B (1,5) 71 - 80 C (2) 61 - 70 D (2,5) 51 - 60 E (3) 0 - 50 F (4) Obsah: 1. Preparing your presentation 2. Equipment for presentations 3. Structuring your presentation 4. Making transitions within your presentation 5. Using descriptive language 6. Introducing your presentation 7. Delivering your message 8. Referring to charts, graphs, diagrams, pictures and short videos 9. Using visual aids 10. Concluding 11. Handling questions 12. Bringing it alive Literatura: Základní: McIntosh C. Cambridge Advanced Learner?s Dictionary. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 9781107035157. Základní: Grussendorf, M. English for Presentations. Oxford: OUP, 2008. ISBN 0-19-457936-0. Základní: Finkelstein, E. & Samsonov, P. PowerPoint for Teachers: Dynamic Presentations and Interactive Classroom Projects. Jossey-Bass, 2007. ISBN 9780787997175. Základní: Hughes, J. & Mallett, A. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476835-1. Doporučená: Ayto, J. From the horse?s mouth. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3. Doporučená: JONES, L. Ideas: Speaking and Listening Activities for Upper-Intermediate Students. Cambridge: CUP, 1991. ISBN 0-521-27080-4. Doporučená: Biber, D. & Conrad S. & Leech G. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-582-237262. Doporučená: ŠIGUTOVÁ, M. Metodika tvorby prezentačnícch a diagnostických prostředků pro výuku.. Ostrava: OU, 2003. ISBN 80-7042-289-0. Doporučená: Oxford Advanced Learner?s Dictionary. Oxford: OUP, 2010. ISBN 978-0-19-479879-2. Doporučená: GOODALE, M. Professional Presentations. Cambridge: CUP, 1998. ISBN 0-521-58682-8. Doporučená: Bradbury, A. Successful presentation skills. Philadelphia: Kogan Page, 2006. ISBN 978-0749445607. Doporučená: Davies, G. The presentation coach: bare knuckle brilliance for every presenter. Chichester: Capstone, 2010. ISBN 9780857080448