Využití multismyslového prostředí Snoezelen

2 Téma Využití Snoezelenu u konkrétních skupin osob


Druhá část studia předmětu Využití multismyslového prostředí Snoezelen se zaměřuje na složky osobnosti a kompetence speciálního pedagoga co by průvodce Snoezelen činností, předpoklady a podmínky žáků pro Snoezelen intervenci, schéma systémů  podporující využívání Snoezelen konceptu. Zabývá se aktivitami speciálního pedagoga ve Snoezelenu, seznamuje studenty s realizací strukturovaných hodin/lekcí, představuje jednotlivé fáze přípravy na tematickou strukturovanou hodinu, způsob realizace, evaluaci, uvádí příklady struktury hodin/lekcí. 


Cílem je umět:

  • Posoudit a analyzovat využití Snoezelen místnosti pro konkrétního člověka, popř. skupinu oso
  • Přizpůsobit techniku, pomůcky a prostředí multismyslové místnosti
  • Posoudit využití prostředí multismyslové místnosti dle individuálních a speciálních potřeb člověka konkrétním způsobem
  • Popsat fáze přípravy na tematickou strukturovanou, hodinu, způsoby realizace a evaluace
  • Zpracovat přípravu na tematickou strukturovanou hodinu pro konkrétní cílovou skupinu realizace a evaluace.


Literatura:

  1. JANKŮ, K. Multismyslové koncepty ve speciální pedagogice. Distanční studijní text. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, str. 45-71.


Průběžný úkol č. 2:

Prostudujte detailněji fáze přípravy na tematickou strukturovanou hodinu, možnosti realizace a evaluace. Zpracujte tematickou strukturovanou hodinu na konkrétní téma pro konkrétní cílovou skupinu, uveďte cíle, pomůcky, stimulaci smyslů, průběh hodiny, zhodnocení hodiny. Lekci odprezentujete v rámci výuky, fotografie budou součástí této práce. Rozsah minimálně 2xA4+formální úvodní strana. Tento úkol vložte do Odevzdávárny předmětu, složka Průběžný )kol č.: 2. 



Inspirace pro studenty temata studentu 21 senior
PDF ke stažení


Priklad z praxe nabidkove plochy skola
PDF ke stažení


Studijni opora Multismyslove koncepty ve specialni pedagogice Janku 2022
PDF ke stažení
Následující