Preventivní aktivity

Náročné situace v třídním kolektivu

Nezapomínejme, že pro děti může být náročné i zpracování svých speciálních vzdělávacích potřeb. A u intaktních žáků to zase mohou být projevy chování žáka se speciálními vzdělávacími potřeby. V obou případech je důležitá komunikace a hledání způsobů práce, relaxace a každodenní podpora dětí v rámci jejich skupinové dynamiky. 

Zdroje pro tuto kapitolu

www.profem.cz
www.beztrestu.cz
www.sancedetem.cz
www.podsvicnem.cz
www.locika.cz
www.nasedite.cz
www.nzip.cz
www. neohrozenedeti.cz
Maté, G. (2022). V říši hladových duchů.
Rosenberg, M. (2023). Nenásilná komunikace ve škole. 
Klepáčová, O. a kol. (2020). Trauma-informovaný přístup v sociální práci. 
Juríková, L., Kagström, A. (2023). Duševní zdraví ve škole. 
Levin, P. A. (2012). Trauma očima dítěte. 
Svobodová, Z. (2021). Konflikty ve škole: od prevence k řešení. 

Informace k odkazům

Poslechněte si podcast Elišky, která zažila fyzické a sexuální násilí. I ona byla dítětem v krizi. Zamyslete se, kdo mohl Elišce pomoci, kdo selhlal?

Anička - další dítě v krizi. Zamyslete se nad tím, co takové dítě/dospívající potřebuje od komunity? A co může komunitě přinést?

Dítě s traumatem ve škole - Zkuste se podívat na toto video (cca od 20 minuty), jak můžeme nahlížet na negativní chování a jak můžeme reagovat aniž by to vedlo ke konfliktu. 


Případné poznámky z podcastu a videí si s sebou přineste na další setkání.