Special Education II

Týden 2

Instrukce k prezentacím: Systémy speciálního vzdělávání ve vybraných zemích

Na příští týden si studentky připraví prezentace o zemích, které si vybraly. Každá prezentace by měla analyzovat systém speciálního vzdělávání v dané zemi a porovnat jej se situací v České republice.

Rozdělení témat:

  • Sára – Švédsko
  • Sára – Austrálie
  • Zuzana – USA
  • Karin – Francie
  • Eva – Finsko
  • Nikol – Spojené království
  • Verča – Německo
  • Tereza – Japonsko

Struktura prezentace:

  1. Stručné představení vzdělávacího systému v dané zemi.
  2. Zaměření na speciální pedagogiku – jak je organizována, jaké existují podpůrné programy, jaká je inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
  3. Porovnání s Českou republikou – hlavní rozdíly a podobnosti.
  4. Diskuzní otázky – studentky by měly připravit alespoň 2–3 otázky, které podnítí debatu o daném systému speciálního vzdělávání.

Každá prezentace by měla trvat přibližně 10 minut, po níž bude následovat strukturovaná diskuze na základě připravených otázek. Cílem je nejen představit fakta, ale také kriticky reflektovat, jaké přístupy by mohly být inspirativní pro český vzdělávací systém.