Inkluzivní pedagogika

Téma 1. Inkluze a inkluzivní pedagogika

Obsah tématu:

Vzdělávací politika České republiky, současné trendy ve vzdělávání.

Teoretické vymezení inkluze a inkluzivní pedagogiky.

Repetitorium historického nástinu vzdělávání žáků se zdravotním postižením v České republice od 20. století do současnosti. Důraz na tři rozdílné přístupy ve vzdělávání – segregace – integrace – inkluze.

 

Co by se měl student naučit:

  • Uvést problematiku inkluzivní pedagogiky širším způsobem skrze inkluzi celospolečenskou;
  • Nastínit historický vývoj vzdělávacích trendů od 20. století do současnosti
  • Popsat a vysvětlit pojmy: segregace, integrace, inkluze, inkluzivní pedagogika, inkluzivní didaktika.

Studijní materiály: (vloženy do IS)

  • Studijní text Inkluzivní pedagogika (2019), kapitola 1 s. 12 – 22
  • Prezentace Inkluzivní pedagogika
  • Prohlášení ze Salamanky

Průběžný úkol:

Prostudujte grafické obrázky na slidech 11 a 12 v prezentaci Inkluzivní pedagoga a popište rozdíly mezi nimi. Zpracujte si jako poznámky pro diskuzi v rámci semináře předmětu.