Aktivizační činnosti a terapie ve speciální pedagogice
2 Téma Cíl a podstata aktivizačních technika a terapií ve speciální pedagogice
Obsah se zaměřuje na cíl, záměr a podstatu využívání aktivizačních technik a terapií ve speciální pedagogice, na vlastní proces a fáze terapií, směřování k metodickému využívání speciálním pedagogem, analýzu ontogenetického trojúhelníku jako primárního diagnostického východiska. Zamýšlí se nad riziky a okolnostmi volených cílů a klasifikaci cílů, ale také podmínkami a zásadami terapeutického procesu.
Cílem je umět:
- Analyzovat vztah terapií a ontogenetického trojúhelníku jako primárního diagnostického východiska
- Vyjmenovat okolnosti a rizika související se zvolením cíle terapeutického procesu
- Vyjmenovat obecné cíle speciálněpedagogických terapií
- Popsat podmínky a zásady nezbytné pro úspěšný a účinný terapeutický proces.
Literatura:
1. JANKŮ, K. Terapie ve speciální pedagogice – základy a obecná vymezení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-280-7, str. 34-46.
Předběžný úkol č.2:
- Charakterizujte jednotlivé tři stupně v ontogenetickém trojúhelníku
- Popište podmínky a zásady pro úspěšnou realizaci aktivizačních technik a terapií
- Popište základní fáze terapeutického procesu.
Písemně zpracujte na 1x A4.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.slu.cz/el/fvp/zima2023/UPPVMP027/4901952/Studijni_opora_terapie_ve_s_spec_pedagogice_2013_Janku_umbjelpa.pdf