Petr Fabián Supervize odborné praxe Supervize jako zpochybnění uSociální uSociální zařízení uSociální pomoc Organizace – jen to co jste schopni se dovědět služby Komu Rozsah Přílohy uUznání praxe – fotokopie uZúčastněné pozorování uKazuistika ucelkem3 Autoevaluace uCo jsme se naučil: uPozitivního uNegativního u Potřeby uNormative needs – jsou stanovena na základě výzkumů uFelt needs – stanovíme je na základě dotazníků a dotazování. Lidé nerozlišují mezi potřebou a přáním. uExpressed needs – člověk přemýšlí o konkrétních potřebách cílených na jeho životní situaci – co vlastně chci. u uMotivace – vnitřní a vnější? Humanizace sociální práce a samosprávy uCo klient chce uCo potřebuje u uJak se v tom orientujeme uCo to s námi dělá Úkol – jak řeší/měří potřeby uPracoviště – co řešíme uZajímáme so o potřeby, nebo jsou jen dávky uJak to kolegy baví uCo víme o životním příběhu žadatelů Supervize – co to je uHledání řešení problémů z praxe s nezaujatým odborníkem a sdílení zkušeností uMůže se týkat práce s problémovým klientem, spolupráce v týmu, komunikace s rodinnými příslušníky uNejčastěji se využívá v pomáhajících profesích Kdo je supervizor uMá mnohaletou praxi v pomáhajících profesích uPracuje formou rozhovoru nebo jiných technik, individuálně nebo ve skupině uNení zaměstnancem organizace uJe vázán mlčenlivostí Přínosy supervize uPrevence vyhoření uŘešení problémů uBezpečné prostředí pro zpětnou vazbu uUpevnění pracovních kompetencí uPodpora při zvládání konfliktů uNáhled na situaci uProfesní rozvoj Vztah supervizorem - supervidovaným uStojí na důvěře uRovnocennost uMezilidská interakce – bez poučování uJasnost kontraktu u Supervize – co to není uKontrola uPomoc bez sankcí uPoradentsví u Intervize uInterní setkání týmu uVe zdravotnictví používáme termín vizita uCase management Typy supervizí uIndividuální uTýmová u Nástroje uBálintovská ksupina uPřehrávaní rolí uSochání uRozhovor u Kazuistika k řešení uZdravotnické zařízení, oddělení zpřísněného režimu uCovid karanténa, uKlienti již mají zvýšenou tenzi uDobrovolníci, navrhují je vzít ven u uNápady na řešení? Kazuistika uNový pracovník domova pro seniory uRespitní péče uRodina dává seniora do zařízení na dobu 3 týdnů uU smlouvy sděluje, chystáme svatbu jeho vnučky a nechceme, aby nám překážel u uJak ošetřit nového pracovníka u u u Rodina nebo dětský domov uDítě uteklo z DD, 13 let uRodiče jej znova vyhodili, že jej nechtějí uPolicie jej přivezla do DD uDítě je agresivní, vše rozbíjí. uNasazena medikace u uPracovnice mají strach, co s tím strachem? Senior a domov uSenior 82 let – je v Domově pro seniory již 5 let uZačal bojkotovat aktivizační služby uChce trávit čas na zahrádce přilehlé hospůdky uChce vyměnit nábytek uPošťuchuje personál proti sobě a mezi sebou uVy jste nový pracovník, již jste zažili, že konfabuluje, vymýšlí si věci, které se nestaly, ale vy jste je měli udělat – vylít jeho čaj do umývadla, zasunout židli, tak aby šla špatně vytáhnout u uCo s tím? u Rodina ve vyloučené lokalitě uPracovník pracuje s rodinou uPracuje v této lokalitě již 7 let uMá pocit, že je funguje jako bankomat na služby uPocit bezesmyslnosti uS rodinami pracuje i několik let u Supervize – sociální služby uSociální služby v domácnosti uJe Covid uSenioři, nechtějí některé služby uChtějí vycházky uChtějí si popovídat uUž jsme z toho unavení u uNástroje pro udržení kvality služby Supervize – sociální práce uPotřebujeme rozvoj domova pro seniory uCílem je spokojené stáří uJak to naplníme? – hledání cíle, vize, Děkuji za pozornost u