Mezinárodní marketing Mezinárodní komunikační politika Ing. Daniel Kvíčala •1 Mezinárodní marketingová komunikace - definice. •2 Strategické cíle. •3 Tvorba strategie. •3 MKM prvky. Obsah semináře csvukrs • Mezinárodní marketingová komunikace Komunikace je proces sdělování, sdílení, přenosu a výměny významů a hodnot, zahrnujících v širším významu nejen oblast informací, ale také dalších projevů a výsledků lidské činnosti, jako jsou nejrůznější nabízené produkty, stejně jako reakce zákazníků na ně. Řízené informování cílových skupin, které vede k naplnění marketingových cílů. Nejvíce ovlivněný prvek marketingového mixu v rámci mezinárodního marketingu. csvukrs Specifika mezinárodní mark. komunikace C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\SEY1VM16\MCj04344030000[1].wmf •Ekonomický rozvoj země, •sociální struktura společnosti a vliv autorit, •míra gramotnosti země a úroveň vzdělání, •kulturní prostředí (jazyk, náboženství, etika, morálka), •stupeň nacionalismu a národního uvědomění v zemi, •postoje k riziku a postoje ke zdraví, •pokrytí země jednotlivými médii, •nezávislost masmédií na státu, •legislativní omezení forem marketingové komunikace, •mezinárodní akceptování obchodního jména (značky), •image země původu zboží. csvukrs •Informovat •Stimulovat poptávku •Diferenciace – odlišení se •Užitek a hodnota •Stabilní obrat •Budování značky •Posílení image Strategie - cíle csvukrs 1.Stanovení cíle 2.Zvážení odlišností od tuzemského trhu 3.Volba cílové skupiny – targeting – segmentace 4.Definice sdělení – výhody, odlišnosti, funkce, informace 5.Stanovení rozpočtu – na základě cílů a charakteristik trhu 6.Formulace sdělení – slogan, claim, message – v souladu s cíli a trhem (segmentem) 7.Výběr nástrojů a tvorba plánu komunikace 8.Volba reklamní agentury 9.Implementace strategie na daném trhu 10.Zhodnocení výsledků 11.Další krok na základě porovnání výsledků s cíli 12. Tvorba kampaně csvukrs Kybernetický model komunikace zakódování přenos médiem dekódování ŠUM reakce zpětná vazba příjemce sdělení odesílatel (zdroj) sdělení sdělení sdělení sdělení sdělení csvukrs •Jak fungují? Globální vs. Adaptovaná strategie? C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9N6UD5I0\MCj04344110000[1].wmf csvukrs Push a pull strategie C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\SEY1VM16\MCj04344030000[1].wmf •Jak fungují? csvukrs •Reklama •Podpora prodeje •Public relations •Přímý marketing 3. Prvky MKM C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9N6UD5I0\MCj04344110000[1].wmf csvukrs