Mezinárodní marketing Socio-kulturní prostředí Ing. Ondřej Mikšík •PEST analýza. • •Sociálně-kulturní prostředí. Obsah semináře csvukrs •Řada analýz – analýza mezinárodního makroprostředí – PEST. • •Politické a právní – snadno dostupné analýzy, potřebuji specialistu. •Ekonomické – analýzy provádí mnoho veřejných institucí. •Sociálně-kulturní – trend zkoumat, ale není jednotnost, potřebuji specialistu. •Technologické – snadno dostupné analýzy, potřebuji specialistu? • •Název PEST – jen marketing (STEER neboli Socio-cultural, Technological, Economic, Ecological and Regulatory factors). Mezinárodní makroprostředí – PEST analýza csvukrs •Kultura – identita lidí, která vytváří vzor vztahů a chování ve společnosti. •Kultura se mění pomalu – ovlivňuje naše chování a vnímání, objektivně platné věci negujeme vůči subjektivním. •Uznávané hodnoty, potřeby a přání, které jsou základem spotřebního chování, jsou svázány s kulturou, ve které jsme vyrostli a ve které žijeme. Vliv referenčních skupin, názorové vůdcovství, vztah k inovacím a nákupu nových produktů, to co příslušný produkt v určité zemi symbolizuje či jaké může vyvolávat pocity, je svázáno s příslušnou kulturou.“ (Světlík, 2003, s. 111) Sociálně-kulturní prostředí csvukrs Rysy kultury C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\SEY1VM16\MCj04344030000[1].wmf csvukrs Sub-kultura C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9N6UD5I0\MCj04344110000[1].wmf csvukrs Globalizace vs. etnocentrismus C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\SEY1VM16\MCj04344030000[1].wmf csvukrs •Jazyk •Náboženství •Vzdělání •Estetika a umění •Hodnoty a názory Socio-kulturní faktory ovlivňující marketing v zahraničí csvukrs Jazykové rozdíly C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9N6UD5I0\MCj04344110000[1].wmf csvukrs Vliv náboženství na marketing C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\SEY1VM16\MCj04344030000[1].wmf csvukrs Vliv systému vzdělávání na marketing C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9N6UD5I0\MCj04344110000[1].wmf csvukrs Vliv estetiky a umění na marketing C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\SEY1VM16\MCj04344030000[1].wmf csvukrs Vliv hodnot a názorů na marketing C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9N6UD5I0\MCj04344110000[1].wmf csvukrs Děkuji za pozornost J