Inovační podnikání - prezenční studenti

Seminární práce a prezentace

Hodnocení práce

 max

základní kritéria hodnocení

Inovativnost záměru (novost, originálnost).

 

 

Aplikace technologie, adresování trendů/“svezení se“ na vlně trendů, propojování odvětví, tvoření nových hodnot pro zákazníky, přebírání západních trendů a jejich adaptace do českých podmínek, obsloužení dosud méně obsloužených cílovek.

Splnění alespoň jedné z těchto podmínek

 

Realizace v souladu se štíhlou metodikou – Kvalitní zadefinování problému a řešení – „problem/solution fit, správné zpracování lean canvasu.

 

Bonusové kritéria

Validace problému - rozhovor se zástupci cílové skupiny

Až + 5 bodů

 

Návrh prototypu

Až + 5 bodů

 

Aplikace konkrétního druhu inovace (a jejího popsání) - disruptivní inovace, inovace obchodního modelu, procesní inovace, produktová inovace, udržitelná inovace)

Až + 5 bodů

bodové ztráty

chybějící části dle závažnosti

až 15 bodů

 

plagiát

až 15 bodů

 

neodevzdání práce v řádném termínu

10 bodů

formát

MS Word, PDF

rozsah

Rozsah je dán strukturou

podoba

elektronická

termín

uložena

IS - Odevzdávárna


Popis seminární práce:

 

Cílem seminární práce je zpracování inovativního podnikatelského záměru respektující strukturu popisovanou níže. Dílčí celky seminární práce budou rozebírány na seminářích, kde bude rovněž prostor na nich pracovat.

V seminární práci bude kladen důraz na úroveň inovativnosti daného podnikatelského záměru, což je jedno z hlavních kritérií hodnocení. Inovativností je myšlena originálnost a „novost“. Je ovšem potřeba, aby inovativnost byla smysluplná, k tomu mohou sloužit další základní kritéria hodnocení. Práce musí být originálem autorů, což znamená, že bude napsána vlastními slovy. V opačném případě budou uplatněny bodové ztráty.

Seminární práce bude vycházet ze „schéma ověřování“ (složka v elearningu) a bude obsahovat alespoň tyto části:

1)    Motivace – vypracovaný koncept Ikigai pro každého člena týmu.

2)    Nápady – myšlenková mapa problémů, matice problémů, bodovací karta.

3)    Rozmýšlení – jedna věta, rešerše trhu.

4)    Výzkum – hypotézy, plán rozhovorů, scénář a rozhovory. (dobrovolná část za bonusové body)

5)    Trh a čísla – lean canvas.

6)    Prototyp – (dobrovolná část za bonusové body)

 

Ostatní části ve schématu ověřování jsou nepovinné, ale dohromady tvoří důležitý celek, který vám v případě reálné touhy realizovat projekt (tento, nebo kterýkoli v budoucnu), velmi pomůže. Kompletně je celý postup popsán v „Průvodce ověřením nápadu“ a bude rovněž postupně rozebírán na seminářích.

Jednotlivé části (kromě rešerše trhu) mají své vlastní zadání (oboustranná A4) a jsou uloženy ve studijních materiálech. Rešerše trhu bude obsahovat analýzu konkurenčních (již existujících) řešení.

Finální seminární práce, která se bude odevzdávat, poté bude obsahovat všechny dané části zpracované ve wordu (kombinace textu, tabulek či diagramů). Práce se odevzdává ve formátu word nebo .pdf a soubor je nazván příjmeními autorů.

 

Seminární práce budou vypracovány ve dvojicích nebo trojicích a odevzdávat se budou do odevzdávárny.

Prezentace

Prezentace inovativního záměru bude probíhat na seminářích v 6. týdnu (od. 28.3.) a to formou "Elevator Pitch", kdy v 1,5 minutě musíte odprezentovat záměr pro potenciálního investora. Cílem je zaujmout pozornost a být schopen vysvětlit podstatu v krátkém čase. Čas bude striktně měřen a kromě samotného obsahu bude hodnocena také prezentační úroveň Elevator Pitche.