KNIHKUPECTVÍ – Dospělí čtenáři Podnikatelský záměr založení a tvorby e-shopu s využitím konkrétního nástroje Nicole Grendzioková Obsah prezentace •Podnikatelský záměr a strategie • Cílové skupiny a jejich potřeby • SWOT analýza •Cenová kalkulace • Výběr konkrétního nástroje pro tvorbu e-shopu Právní subjektivita OSVČ – volná činnost Nabízený sortiment Knihy, komiksy, diáře a káva Název e-shopu Bookspace.cz Charakteristika podnikatelského záměru Prostor pro doplňující informace, poznámky csvukrs Mise •Prodej knih, doplňků k nim a dobré kávy •Dopřát dospělým kvalitní literaturu Vize •Úspěšný a dobře vypadající e-shop, kde dospělí naleznou knihu, komiks nebo kávu po které touží •Povědomí o e-shopu •Spokojenost zákazníku •Později i úspěšný kamenný podnik Prostor pro doplňující informace, poznámky Definice podnikatelského záměru Krátkodobé cíle Založení živnosti Vytvořit prosperující e-shop Zajistit skladovací prostory Smlouvy s dodavateli, dopravci Založení sociálních sítí a reklamy Dostat se do povědomí na trhu První zákazník Strategie Dlouhodobé cíle Zvýšit zisk Otevření kamenné prodejny Zaměstnanci Udržet si spokojenost zákazníku Být v povědomí Realizace Živnostenský list Finanční prostředky Placená verze e-shopu Sklad Notebook, telefon Propagace Cílová skupina •Dospělí od 18 let •Milovníci knih a kávy •Fanoušci komiksu •Lidé, kteří se chtějí rozvíjet Potřeby cílových skupin üRychlé doručení ü üSnadné vrácení zboží ü üZákaznický servis ü üVybrat si knihu a dobrou kávu přesně pro sebe ü üÚnik od reality ü üOdpočinek Konkurence Větší a známější knihkupectví, které se nezaměřují jen na dospělé čtenáře •Knihy Dobrovský – •Luxor •PemicBooks E-shop s komiksy, který nabízí taky velkou škálu zboží •Fantasyobchod.cz SWOT ANALÝZA Prostor pro doplňující informace, poznámky Silné stránky Přehlednost na eshopu Kvalitní sortiment Příznivé ceny Skvělý zákaznický servis Slabé stránky Nováček na trhu Nezkušenost s tvorbou e-shopu Zaměření jen na dospělé Omezený rozpočet Příležitosti Větší zájem o e-shopy Vyšší zájem o knihy a kávu Covid situace V budoucnu kamenná prodejna Hrozby Konkurence na trhu Ztráta dodavatelů Klesající zájem Celková kalkulace Položka Cena Živnostenský list 1000 Kč Výpis z trestního rejstříku 100 Kč Tarif BASIC od shoptet.cz 4080 Kč Celkem 5180 Kč Vstupní náklady Položka Cena Tarif BASIC od shoptet.cz 4080 Kč Pronájem skladu 60 000 Kč Doprava 15 000 Propagace a reklama 60 000 Kč Mobilní tarif a internet 12 000 Kč Celkem za 1 rok 151 080Kč Provozní náklady Náklady na prodané zboží Průměrná cena za 1 ks nakoupeného zboží je 250 Kč Pesimistická varianta (nákup 200 ks zboží měsíčně) Realistická varianta (nákup 500 ks zboží měsíčně) Optimistická varianta (nákup 700 ks zboží měsíčně) Náklady na prodané zboží 600 000 Kč 1 500 000 Kč 2 100 000 Kč Plán tržeb v 1. roce Průměrná cena za 1 ks prodaného zboží je 350 Pesimistická varianta (prodej 200 ks zboží měsíčně) Realistická varianta (prodej 500 ks zboží měsíčně) Optimistická varianta (prodej 700 ks zboží měsíčně) Tržby z prodaného zboží 840 000 Kč 2 100 000 Kč 2 940 000 Kč Výsledek hospodaření v 1. roce Pesimistická varianta Realistická varianta Optimistická varianta Tržby z prodeje zboží 840 000 Kč 2 100 000 Kč 2 940 000 Kč Vstupní náklady 5180 Kč 5180 Kč 5180 Kč Provozní náklady 151 080 Kč 151 080 Kč 151 080 Kč Náklady na prodané zboží 600 000 Kč 1 500 000 Kč 2 100 000 Celkové náklady 756 260 1 656 260 2 256 260 VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ 83 740 443 740 683 740 Vybraný nástroj Ø Moderní Ø Bezkonkurenční cena/výkon Ø Velký výběr designu Ø https://516257.myshoptet.com Ø Ø