- Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
- Rozvrh, vyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Blok 1 - organizace výuky, komunikace, hodnocení
Charakteristika kurzu
Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné předměty včetně zpracovávání diplomových prací.
Organizace kurzu
Výuka kurzu je organizována do tří prezenčních tutoriálů.
V rámci tohoto kurzu naleznete studijní oporu a materiály rozděleny do 3 tutoriálů, kde každý tutoriál obsahuje prezentace v PowerPointu, cvičný test a odkazy na externí zdroje materiálů.
Podmínky absolvování
Hodnocení předmětu:
- A: 55-52 bodů
- B: 51-48 bodů
- C: 47-43 bodů
- D: 42-38 bodů
- E: 37-33 bodů
- F: 32 a méně bodů
Struktura kapitol
- Metodologie strategického marketingu
- Strategické marketingové řízení
- Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí
- Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.
- Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu
- Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
- Metodika firemní marketingové strategie
- Mezinárodní marketingové strategie.
- Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
- Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
- Strategie a plánování cenové tvorby
- Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby
Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:
- pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace
- vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
- ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
- spolupracujte s kolegy nebo pomáhejte kolegům prostřednictvím sdílení svých materiálů, poznámek atp. v Poskytovně (viz. nápověda: Mohou materiály vystavovat i studenti? )
- nechte si zasílat oznámení o změnách ve vybrané složce předmětu (viz nápověda: Jak získám informace o nově vložených souborech?)
- informace o bodování nebo známkování naleznete v průběhu semestru v poznámkových blocích.
Povinná:
SHARP, B., 2019. Jak se budují značky. Praha: Edice Knihy
Omega. ISBN 9788075859112.
STOKLASA, M. a J. RAMÍK, 2016. Strategický marketing. Karviná: SU OPF.
ISBN 978-80-7510-217-1.
Doporučená:
CHERNEV, A., 2019. Strategic Marketing Management – The
Framework. Chicago: Cerebellum Press. ISBN: 978-1936572595.
DIB, A., 2020. Marketingový plán na jednu stránku.
Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2591-3.
KOTLER, P., G. ARMSTRONG a M. O.
OPRESNIK, 2018. Principles of marketing.
Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-22017-8.
TAHAL, R., 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada
Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.