|
|
Harmonogram
seminářů - Případové studie startupů (0+2) |
|
|
|
Náplň seminářů je založena na postupné
aplikaci kreativních techniky využitelných pro tvorbu a validaci startupu |
DATUM |
Seminář |
Téma |
Použitá
technika |
Činnosti |
23. února |
1 |
Představení
předmětu, ICE break |
dotazy a odpovědi, diskuze |
selfprezentace
studentů, diskuze |
Co je to startup? |
brainstorming |
Studenti
v rámci 10 minut vygenerují (ve skupinkách) nápady, co je to startupu, jak
jej chápají, co představuje apod. |
Vyhledat příklad alespoň jednoho úspěšného a
jednoho neúspěšného startupu. (sestavte si příčiny, proč si myslíte, že je
úspěšný/neúspěšný) |
brainstorming,
kreativní cvičení, feedback |
Studenti
vygenerují nápady ve skupinkách a stanoví si-proč si myslí, že konkrétní
startupu je úspěšný/neúspěšný. Práce s vyhledáváním, sběr a vyhodnocení
informací, prezentace- týmů. Zpětná vazba. Ukázka úspěšných startupů/firem. |
2. března |
2 |
Vymezení Startupu a představení Lean Canvasu |
Představení a vymezení startupu |
Startup
Genom - Startup Lifecycle |
Týmová
práce (3-5 studentů), analyzují a charakterizují danou firmu z pohledu fáze
životního cyklu. Prezentují její zařazení dle fáze vývoje startupu. Pracují
se stupněmi Startup Genome. |
Pedstavení Lean Canvasu |
Lean
Canvas (celý) |
Týmová
práce (3-5 studentů), tvoří vlastní
Lean Canvas. Prezentují svůj Lean Canvas. Diskuse, zpětná vazba,
vzájemná interakce (mezi týmy, vyučující). K dispozici vytištěný Lean Canvas. |
9.
března |
4 |
Financování startupu |
Představení Firma 2,
jejího Business modelu, zaměření na financování byznysu. |
Business model Canvas |
Firma 2, prezentace, diskuse, key
facts k problematica získání kapitálu a financování byznysu |
Jak financovat svůj vlastní nápad? Alternativy získání kapitálu
pro rozjezd firmy, případně pro další rozvoj. Jak překonat "údolí smrti". |
Brainstorming,
analýza možností. |
Týmová práce
(3-5 studentů) - hledají možnosti, jak financovat svůj nápad, stanovují
alternativy. Zpětná vazba + diskuse |
16. března |
3 |
Validace a minimální životaschopný produkt
(MVP) |
Představení Firma 1,
jejího Lean Canvasu a zaměření na MVP + customer journey |
Lean Canvas, customer journey |
Firma 1, prezentace, diskuse, key
facts k Lean Canvasu + MVP |
Transformace nápadu v testovatelné hypotézy, protypování a
tvorba minimálního žiovtaschopného prouduktu |
Tvorba MVP a
customer journey |
Týmová práce
(3-5 studentů) - možnosti jak postupovat k tvorbě MVP, customer journey.
Zpětná vazba + diskuse |
23. března |
5 |
Vnitřní
dimenze startupu |
|
|
Představení Firma 3, jejího Business modelu. Zaměření na vnitřní dimenze - vztahy
se zákazníky, produkt/služba, tým, finance-náklady |
Business model
Canvas, hodnotový Canvas, mapa empatie zákazníka |
Firma 3, prezetace, diskuse, key
facts k problematice vnitřní dimenze startupu. |
Studenti získají poznatky jak
postupovat ve vymezení vnitřní dimenze startupu. |
Business model Canvas, hodnotový Canvas, mapa
empatie zákazníka |
Týmová práce (3-5 studentů) - studenti mají
podklady pro hodnotový canvas a vnitřní dimenzi startupu-do klasického BM
Canvas. Zpětná vazba + diskuse |
30. března |
6 |
Vnější
dimenze startupu |
|
|
Představení Firma 4, jejího Business modelu. Zaměření na vnější dimenzi startupu -
uživatelé, zákazníci, použití produktu, příjmy |
Business model,
monetizace, revenue model |
Firma 4, prezetace, diskuse, key
facts k problematice vnější dimenze startupu. |
Studenti získají poznaky jak posutpovat ve
vymezení vnější dimenze startupu. |
Business model, monetizace, revenue model |
Týmová práce (3-5 studentů) - studenti mají podklady pro BM Canvas a vnější dimenzi startupu. Zpětná vazba + diskuse. |
6. dubna |
7 |
Optimalizovaný
produkt, business model a tým |
|
|
Představení Firma 5, jejího Business modelu. Jak postupovali v optimalizaci
produktu, business modelu (inovace, změny) a týmu. Důraz na faktory-co
způsobilo změny (co se povedlo/nepovedlo). |
Business
model, Inovace BM |
Firma 5, prezentace jejího business
modelu, key facts jak optimalizovali produkt, celý BM a tým. |
Studenti
navrhnou změnu (inovaci BM) |
Vyznačení inovací v BM (možno
využít techniku POLISM) |
Týmová práce
(3-5 studentů) - studenti mají podklady inovovaný BM, vymezí jak
optimalizovat produkt-nabízenou hodnotu a tým. Zpětná vazba + diskuse. |
13. dubna |
8 |
Škálovatelnost
podnikání |
|
|
Představení Firma 6, její škálovatelnost podnikání (co realizovali ve fázích
startupu - Efficiency a Scale). Jejich zkušenost s akcelerátory, scale-up
programy a podpůrnou infrastrukturou. |
Design thinking
- pro popis škálovatelnosti podnikání. Může být i storytelling - komunikace s
akcelerátory a scale up programy - představení elevator pitch. |
Firma 6, prezentace fáze firmy
Efficiency a Scale, jejich zkušenosti s akcelerátory, podpůrnými programy
apod. Představení jejich "story" (např. vizualizací), představení
jejich elevator pitch. |
Studenti si navrhnou strategii pro škálování
byznysu (dle předchozích kroků-mají výchozí BM), důraz na Efficiency a Scale.
Dále zpracují možnosti spolupráce s podpůrnou infrastrukturou (akcelerátory
apod.) |
Design thinking, storytelling, elevator pitch |
Týmová práce (3-5 studentů) - studenti sestaví jak škálovat
jejich byznys, jak mohou využít spolupráce s akcelerátory, tvorba elevator
pitch a story. |
20. dubna |
9 |
Studentské týmy pracují na svých projektech |
Analytika, syntéza, brainstorming, diskuse |
Týmová práce (3-5 studentů) na finálních projektech pro prezentaci.
Kozultace a feedback vyučující. |
27. dubna |
10 |
Studentské týmy pracují na svých projektech |
Analytika, syntéza,brainstorming, diskuse |
Týmová práce (3-5 studentů) na finálních projektech pro prezentaci.
Kozultace a feedback vyučující. |
4. května |
11 |
Studentské týmy pracují na svých projektech |
Analytika, syntéza,brainstorming, diskuse |
Týmová práce (3-5 studentů) na finálních projektech pro prezentaci.
Kozultace a feedback vyučující. |
11. května |
12 |
Prezentace jednotlivých týmů |
prezentační dovednosti, zaujmutí publika |
Prezentace + diskuse + zpětná vazba |
18. května |
13 |
Prezentace jednotlivých týmů |
prezentační dovednosti, zaujmutí publika |
Prezentace + diskuse + zpětná vazba |