Manažerské dovednosti v mezigeneračním týmu
Úlohy na flexibilitu - pro procvičení
Rybářky - 15 min.
• Rozhodli jste se absolvovat trénink kompetence k flexibilitě, k jejímž charakteristikám
patří schopnost změnit (přizpůsobit) pracovní návyky, chování a efektivně pracovat v
nových nebo měnících se situacích, s ohledem na nové úkoly a nové spolupracovníky,
partnery, zákazníky. S tím úzce souvisí i pružnost myšlení.
• Proto jsme se rozhodli zařadit na počátek tohoto bloku aktivitu, ve které budete muset
vyvinout mentální úsilí a rozhýbat své mozkové závity na plné obrátky. Bude to vhodný
start k dalším aktivitám a cvičením, které budete během tréninku absolvovat.
Koneckonců je vědecky dokázáno, že čím více svůj mozek namáháme, tím déle a lépe
nám slouží.
• Lektor rozdá účastníkům logickou úlohu nazvanou Rybářky příloha 2 a nechá je pracovat
cca 15 min.
• Lektor požádá účastníky o správné řešení. Účelem tohoto cvičení není hodnotit výkon,
mluví se o něm pouze tehdy, začne-li s tím sám některý z účastníků. Lektor všem za jejich
snahu poděkuje. Přílohu sesbírá a vrátí do podkladů pro trénink. Správné výsledky má
lektor v příloze 3.
• Lektor vyzve účastníky, aby se zamysleli nad tím, co si představují pod pojmem LOGICKÉ
MYŠLENÍ. K tomu na flipchartu vytváří velmi jednoduché schéma kompetence a asociací
účastníků.
Kimova aktivita - 20 min.
Pojmenování hry je odvozenoz románu Kim od Rudyarda Kiplinga z roku 1901, v němž hlavní hrdina Kim hraje tuto hru
během svého výcviku na špiona.
• přílohu 5 nechteležet rubem vzhůru.
• Lektor vyzve účastníky, aby najednou přílohu otočili a prostudovali si zadání úkolu.
Ponechá jim čas 3 min na zapamatování.
• Lektor vyzve účastníky, aby předlohu otočili opět rubem vzhůru a napsali, co si
zapamatovali. To, že jsou s úkolem hotovi a už si na nic dalšího nevzpomínají, dají najevo
tím, že odloží psací potřeby.
Účelem tohoto cvičení není hodnotit výkon,. paměť lze celkem snadno
vytrénovat.
• Rozhodli jste se absolvovat trénink kompetence k flexibilitě, k jejímž charakteristikám
patří schopnost změnit (přizpůsobit) pracovní návyky, chování a efektivně pracovat v
nových nebo měnících se situacích, s ohledem na nové úkoly a nové spolupracovníky,
partnery, zákazníky. S tím úzce souvisí i pružnost myšlení.
• Proto jsme se rozhodli zařadit na počátek tohoto bloku aktivitu, ve které budete muset
vyvinout mentální úsilí a rozhýbat své mozkové závity na plné obrátky. Bude to vhodný
start k dalším aktivitám a cvičením, které budete během tréninku absolvovat.
Koneckonců je vědecky dokázáno, že čím více svůj mozek namáháme, tím déle a lépe
nám slouží.
• Lektor rozdá účastníkům logickou úlohu nazvanou Rybářky příloha 2 a nechá je pracovat
cca 15 min.
• Lektor požádá účastníky o správné řešení. Účelem tohoto cvičení není hodnotit výkon,
mluví se o něm pouze tehdy, začne-li s tím sám některý z účastníků. Lektor všem za jejich
snahu poděkuje. Přílohu sesbírá a vrátí do podkladů pro trénink. Správné výsledky má
lektor v příloze 3.
• Lektor vyzve účastníky, aby se zamysleli nad tím, co si představují pod pojmem LOGICKÉ
MYŠLENÍ. K tomu na flipchartu vytváří velmi jednoduché schéma kompetence a asociací
účastníků.
Kimova aktivita - 20 min.
Pojmenování hry je odvozenoz románu Kim od Rudyarda Kiplinga z roku 1901, v němž hlavní hrdina Kim hraje tuto hru
během svého výcviku na špiona.
• přílohu 5 nechteležet rubem vzhůru.
• Lektor vyzve účastníky, aby najednou přílohu otočili a prostudovali si zadání úkolu.
Ponechá jim čas 3 min na zapamatování.
• Lektor vyzve účastníky, aby předlohu otočili opět rubem vzhůru a napsali, co si
zapamatovali. To, že jsou s úkolem hotovi a už si na nic dalšího nevzpomínají, dají najevo
tím, že odloží psací potřeby.
Účelem tohoto cvičení není hodnotit výkon,. paměť lze celkem snadno
vytrénovat.