leadership & kompetence. Petra Zoubková, HR process manager agenda. © randstad operational 2 kompetence 3 kompetenční modely 5 manažerské kompetence 8 leadership 10 remote leadership 13 praktická cvičení 14 prostor pro vaše otázky 15 A circular logo with green and blue lines Description automatically generated kompetence © randstad operational 3 kompetence. 4 © randstad operational •-pravomoc •v HR = způsobilost, schopnost vykonávat určitou činnost či profesi •systematický prvek řízení organizace A green and blue circle with lines Description automatically generated kompetenční modely systematický nástroj řízení organizace i lidí. © randstad operational 5 kompetenční modely. 6 © randstad operational k modelování kompetenčních modelů je třeba kompetentní manažer. © randstad operational 7 klíčové manažerské kompetence. manažerské kompetence podle Roberta L. Katze 1974) © randstad operational 8 plánování a organizace stanovení cílů a priorit organizace práce a zdrojů, tj. lidí, financí, času atd… řízení lidí hard skill, tj. přidělování a kontrola úkolů vedení a rozvoj lidí, soft skill, tj. schopnost vést lidi, motivovat, inspirovat, koučovat komunikace a vyjednávání rozhodování (decision making) řešení problémů (troubleshooting) strategické/analytické myšlení adaptabilita A circular logo with green and blue lines Description automatically generated leadership © randstad operational 9 10 © randstad operational několik otázek, než začneme . co podle vás musí splňovat opravdový leader/vůdce? znáte z historie či současnosti osobnost, kterou byste označili za leadera? víte, co je bossing? víte, co je mobbing? víte, co je whistleblowing? 11 © randstad operational leadership & vedení lidí. 12 © randstad operational styly vedení lidí. remote leadership. © randstad operational 13 ●fenomén doby “postcovidové” ●vedení a řízení lidí na dálku (vzdálené pobočky, HO, týmy v zahraničí atd.) ●výhody - rychlost, nezávislost, omezení nákladů na cestování, ale i na pracovní místa, parkování, posílení work-life balance, digitální záznam, optimalizace procesů ve prospěch činností s přidanou hodnotou… ●nevýhody - náklady na IT, IT bezpečnost, změna organizace práce i řízení lidí a zdrojů, omezený sociální kontakt (invence, inovace) nároky na změnu přístupu manažera: ●jak dát lidem dostatečnou důvěru a svobodu ale mít věci pod kontrolou? ●jak mít přehled, co kdo dělá? ●kdy, jakou formou a jak často dělat porady s týmem a kdy s jednotlivcem? ●jak poskytovat zpětnou vazbu a jak dlouhodobě vytvářet v týmu dobré vztahy? ●co dělat po telefonu, co online, co písemně, co osobně? co s tím? ●využívat IT technologie na maximum ●podporovat aktivní zapojení a sdílení týmů (kamera, sdílení v rámci vnitrofiremních kanálů, chat, videa, fotky) ●stanovit jasná pravidla pro komunikaci ●využívat digi záznamy (nahrávky, sdílené dokumenty, tabulky, to do listy, mind maps) ●osobní setkání nutná (společné snídaně, porady, teambuilding, retreat atd.) A circular logo with green and blue lines Description automatically generated vyzkoušejte si © randstad operational 14 15 © randstad operational co je to za pozici? obecné dovednosti: -ekonomické a právní povědomí -počítačová způsobilost osobnostní kompetence: -stresuodolnost -efektivní komunikace -samostatnost odborné znalosti: -pravidla pro zacházení s os. údaji -postupy zařazování a vyřazování uchazečů o zaměstnání z evidence -pravidla pro výpočet dávek podpory v nezaměstnanosti obecné dovednosti: -řidičský průkaz -ekonomické a právní povědomí os. kompetence: -samostatnost -proaktivita, asertivita -efektivní vyjednávání odborné dovednosti: -zpracování kalkulací -monitoring trhu -vedení evidence objednávek, smluv, zákazníků a podkladů pro účetnictví -příprava podkladů pro uzavření objednávek a smluv osobnostní kompetence: -flexibilita -kooperace -řešení problémů odborné dovednosti: -práce s diagnostickými zařízeními a měřidly -diagnostikování poruch nákl. vozidel a autobusů -znalost materiálů v automobilovém průmyslu odborné znalosti: -technické kreslení -části motorových vozidel A group of circles with different colors Description automatically generated ptejte se děkuji.