Obchodní organizace

Organizační záležitosti

Podmínky absolvování předmětu

1. Absolvování průběžného testu –  (30 bodů, dobrovolné, ale započítává se do celkového počtu), rozsah 1-6. kapitola, testové otázky bez modelových úloh
2. Aktivity - 10 bodů (úkoly)
3. Písemná forma zkoušky (60 bodů), testové otázky  a modelové úlohy.

Uzavření předmětu:  sumarizace bodů za všechny aktivity, max. 100 bodů (úspěšnost min. 60 %)




Struktura předmětu

1. tutoriál (1. - 4. kapitola)

Vývojové trendy v obchodě
Obchod ve světě, v Evropě a v ČR
Řízení obchodních organizací a strategie 
Marketing v obchodních organizacích a jeho cíle 


2. tutoriál (5.- 9. kapitola)
Územní a tržní analýza
Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
Formy koncentrace a kooperace v obchodě
Řízení lidských zdrojů a jejich specifika


3. tutoriál (10. - 13. kapitola)
Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
Pracovní procesy v obchodním provoze
Organizace práce v obchodním provoze
Bezpečnostní management
Práce ze studijními materiály

Vážené studentky a vážení studenti,

k dispozici máte ke studiu kromě zkrácených verzí z tutoriálu (přístup ke studiu) také  studijní oporu a kompletní prezentace, které jsou určené pro studenty prezenčního studia. Jelikož během semestru některé přednášky jsou aktualizovány, průběžně je doplňují. Aktualizace se týkají zejména případových studií či příkladů z praxe, což je nutné vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu a v podnikatelském prostředí.

Doporučuji tedy následující postup ke studiu:

1. seznámení se zkrácenou verzí přístupu ke studiu (bude prezentována na tutoriálu)

2. seznámení se kompletními prezentacemi pro studenty prezenčního studia

3. prostudování studijní opory.

Úspěšné studium přeje

Halina Starzyczná

Literatura ke studiu


STARZYCZNÁ, H. a R. BAUEROVÁ, 2021. Obchodní organizace. Karviná: SU OPF.

STARZYCZNÁ, H. a R. BAUEROVÁ, 2019. Obchodní organizace. Karviná: SU OPF.

MULAČOVÁ, V. a MULAČ, P., 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada.

CIMLER, P. Retail management. (vybrané kapitoly) Praha: VŠE, 1997 (2007,2009)

PRAŽSKÁ,L.,JINDRA, J. a kol. 2002. Obchodní podnikání. Praha: VŠE.

Zamazalová, M. 2009. Marketing obchodní firmy.

+ odborné periodikum:  Zboží & Prodej

+ internetový zdroj http://retailnews.cz/

Aktuální data k obchodu www.socr.cz

Komunikace

Studenti mohou komunikovat v rámci 3 tutoriálů. Mimo ně je možné komunikovat elektronicky v rámci IS (diskusní fórum), elektronickou poštou a v Teamsech (Chat)