1.příklad Velikost balení a počet koupených výrobků ve vybraných prodejnách: Je počet koupených výrobků ovlivněn velikostí balení? "Testujte na hladině významnosti 0,05." malé balení 13 11 12 střední balení 9 8 7 velké balení 15 16 ##### Sheet/List 2 ##### 2.příklad "Vícenásobená regrese: Závislost ročních tržeb na: velikosti prodejny, platu prodavače, otevírací doby." Y X1 X2 X3 Roční tržby tis. Kč Velikost prodejny m2 Prům. plat prodavačů/měs. otevírací doba 20500 420 27.0 14 17000 350 25.0 12 11400 170 20.5 10 9900 130 15.4 8 7200 120 13.1 8 22400 400 26.5 14 21500 415 27.0 14 18000 360 26.0 12 12400 180 19.8 10 8700 150 16.2 8 6700 140 14.1 8 21500 420 26.5 14 23200 440 27.0 14 16500 360 25.0 12 12300 180 20.5 10 9700 140 15.4 8 7500 140 15.0 8 21800 380 27.1 14 ##### Sheet/List 3 ##### 3.příklad Pro časovou řadu (počet přepravených zásilek) vypočtěte model konstatní sezónnosti se schodovitým trendem. datum poř.číslo yt 1Q/2017 25 2Q/2017 35 3Q/2017 42 4Q/2017 55 1Q/2018 32 2Q/2018 42 3Q/2018 55 4Q/2018 66 1Q/2019 44 2Q/2019 55 3Q/2019 62 4Q/2019 74 1Q/2020 48 2Q/2020 58 3Q/2020 68 4Q/2020 82 1Q/2021 2Q/2021 3Q/2021 4Q/2021