Analýza spotřebních trhů 4. seminář Ing. Daniel Kvíčala 20.10.2021 •Vyhodnocení SWOT analýzy •Kvalitativní vs. kvantitativní výzkum •Typy dat •Metody sběru dat •Techniky sběru dat • Obsah csvukrs •Firma má 85 121 „lajků“ na Facebooku – irelevantní informace •Firma má přátelský kolektiv – subjektivní názor •Nejmladší jednatel má 43 let •Zákazníci nakupují na e-shopu i v prodejně •Firma má nedostatek čipů Vyhodnocení SWOTky csvukrs •Kvalitativní •Proč? Z jaké příčiny? •Zkoumá příčiny a odhaluje nové souvislosti •Cíl – porozumět •Vyžaduje interpretaci •Pracujeme s menším vzorkem a jdeme více do detailu (individuální nebo skupinové hloubkové rozhovory) Kvalitativní vs kvantitativní výzkum csvukrs •Kvantitativní •Kolik? •Zkoumá četnost jevů •Účel – získat měřitelné číselné údaje •Umožňuje statistické zpracování •Pracujeme s velkými soubory respondentů (např. dotazování nebo pozorování) Kvalitativní vs kvantitativní výzkum csvukrs •Sekundární a primární • •Sekundární – už existují •Primární – musíme získat v průběhu výzkumu Typy dat csvukrs •Sekundární –Externí a interní zdroje – – •Primární –Dotazování –Pozorování –Experiment Metody sběru dat csvukrs •Pozorování –Skryté/zjevné •Dotazování –Dotazník –Rozhovor –Focus group •Experiment –Přirozený/laboratorní Techniky sběru dat csvukrs