Marketingová komunikace 1 - PEMBKMK1

2. TUTORIÁL - 21/10/2022

2. TUTORIÁL - OBSAH

Cílem druhého tutoriálu je obsah kapitol 3 - 8 studijního textu:

  • Definovat reklamu jako prvek marketingového komunikačního mixu. Vymezit typy reklamy dle objektu jejího zájmu, prvotního cíle sdělení a specifické formy reklamy. Zdůraznit význam psychologie v reklamě se zaměřením na podprahovou reklamu. Stanovit význam emocionálních apelů a doporučovatelů v reklamním sdělení.
  • Definovat podporu prodeje jako prvek marketingového komunikačního mixu, výhody a nevýhody jeho použití.  Stanovit a charakterizovat nástroje a cílové skupiny podpory prodeje. Zdůraznit rostoucí význam podpory přímo na místě prodeje, využití POP nástrojů. Zmínit problematiku merchandisingu a senzorického marketingu v in-store komunikace.
  • Definovat osobní prodej jako prvek marketingového komunikačního mixu, jeho typy, výhody a nevýhody. Stanovit proces a způsoby řízení osobního prodeje. Zdůraznit rostoucí význam a možnosti uplatnění multilevel marketingu. Upozornit na podstatný význam neverbální komunikace v procesu osobního prodeje.
  • Vysvětlit pojmy publicita, event marketing a lobbing. Charakterizovat krizovou komunikaci a poskytnout nástroje k jejímu provádění. Vysvětlit rozdíl mezi pojmy podniková identita a image. Přiblížit problematiku nesnadného měření účinků PR aktivit.
  • Definovat přímý marketing jako prvek marketingového komunikačního mixu, jeho cíle a cílové skupiny. Ukázat možná média a nástroje použitelné v rámci direct marketingu. Přiblížit stručně aktuální problematiku CRM a databázového marketingu. Charakterizovat neadresnou distribuci a v této souvislosti i využití Geomarketingu
  • Definovat sponzoring jako prvek marketingového komunikačního mixu. Zdůraznit důvod, kdy je sponzorství uváděno jako samostatný prvek marketingového komunikačního mixu a kdy je začleněn do public relations. Uvést základní výhody a zásady použití, cíle, cílové skupiny a typy sponzoringu. Zaměřit pozornost na tzv. ambush marketing neboli guerilla sponzoring. Definovat online komunikaci a zdůraznit využití online médií v komunikačních kampaních

Nezapomeňte vždy popřemýšlet nad uvedením praktických příkladů z marketingové komunikace k uvedené problematice - bude se Vám to pak hodit u zkoušky :-)

POVINNÝ PRŮBĚŽNÝ TEST 2: 21/10 - 11/12 2022

Otestujte svoje znalosti z druhého tutoriálu! Vaším úkolem je zodpovědět 10 testových otázek, každá otázka má správnou pouze jednu odpověď. Máte pouze jeden pokus a časový limit je stanoven na 5 minut. Za každou správnou odpověď dostanete 1 bod, tzn. celkem lze získat z testu 10 bodů.