Osobní business model Vlastní osobní business model – osobní a profesní růst Ing. Pavel Adámek, Ph.D. Business modely Struktura přednášky •Představení osobního business modelu • •Struktura osobního business modelu • •Využití osobního business modelu • •Příklady osobního business modelu • • • • Cílem přednášky je… •Získat znalosti pro modelování a tvorbu osobního business modelu. • •Pochopení vašich znalostí, dovedností, zájmů a předností vaší osobnosti vám může pomoci ve vašem budoucím profesním i osobním životě. • •Rozšíření logiky business modelování o aspekt zaměření se na konkrétní pracovní pozici nebo konkrétní podnikatelskou aktivitu. • • • • Vymezení osobního business modelu Jaká je odlišnost od klasického canvasu? • Vymezení osobního business modelu 1.Kdo jste/co máte (klíčové zdroje) 2.Co děláte (klíčové činnosti) 3.Komu pomáháte (zákazníci) 4.Jak pomáhám (nabízená hodnota) 5.Jak se o vás dozvědí/Jak dodáváte své služby (marketingové kanály) 6.Jak jednáte a komunikujete (vztahy se zákazníky) 7.Kdo Vám pomáhá (klíčoví partneři) 8.Co získáte (zdroje příjmů) 9.Co dáváte (náklady) Zdroj: Clark et al. (Osobní business model, s. 53) Vymezení osobního business modelu Příklad osobního business modelu Příklad osobního business modelu rozhlasového moderátora Příklady osobního business modelu Příklad osobního business modelu – J.D.Roth (blogger). Jeho byznys s prodejem pap. krabic zkrachoval, založil si blog o osobních financích (Get Rich Slowly) https://www.getrichslowly.org/ Příklady osobního business modelu Příklad osobního business modelu – hudebnice HIND (vlastní značka B-Hind, v 17 letech získala smlouvu s BMG) Shrnutí •Osobní business model je spojen s vaší osobností a vhodnými schopnostmi, dovednostmi, znalostmi a zájmy pro danou aktivitu podnikatelskou/pracovní apod. •Pro identifikaci změny (pracovního místa, kariéry) je vhodné vytvořit stávající osobní business model a podrobit jej hlubšímu přezkumu – co a jak opravdu chcete změnit a kam se chcete posunout (vytvořit si svůj dream job je žádoucí, než si jej najít). • •Osobní business model se tedy skládá z ekvivalentů klasického canvasu: 1.Kdo jste/co máte (klíčové zdroje) 2.Co děláte (klíčové činnosti) 3.Komu pomáháte (zákazníci) 4.Jak pomáhám (nabízená hodnota) 5.Jak se o vás dozvědí/Jak dodáváte své služby (marketingové kanály) 6.Jak jednáte a komunikujete (vztahy se zákazníky) 7.Kdo Vám pomáhá (klíčoví partneři) 8.Co získáte (zdroje příjmů) 9.Co dáváte (náklady) • Děkuji za pozornost