Psychologické aspekty CRM a základní přístupy k typologii zákazníků Analytické nástroje v HubSpot CRM Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 10 23. 11. 2022 CÍLE SEMINÁŘE 1.Cvičení na určování archetypů reálných značek a diskuze jejich využití v rámci CRM 2.Cvičení zařazení zákazníků do správného typu dle probraných typologií 3.Představení analytických nástrojů v HubSpot ARCHETYPY ZNAČKY Při budování značek pomáhá určení konkrétního archetypu značky jít jedním směrem, značka také přebírá vlastnosti, silné a slabé stránky vybraného archetypu. Pokud víte, který z archetypů ve vaší cílové skupině převažuje (= kdo u vás nakupuje) a přizpůsobíte tomu svou značku, bude pro vaše zákazníky snažší s vámi navázat emoční spojení. Nebo archetyp využijete při budování „osobnosti“ a komunikace své značky. A jak na to? Převezmete jednu z archetypálních rolí. Začnete se prostě chovat jako hrdina, neviňátko nebo mudrc. To, jak jsou tyto role definovány, jsem se pokusil shrnout v tomto článku. Archetypy nám umožňují propojit se na velice hluboké emoční rovině a archetypální příběh rezonuje na té nejosobnější úrovni. A díky tomu se vytváří velmi hluboká a také velmi rychlá identifikace se značkou. Tyto vztahy navíc vykazují vysokou loajalitu. CVIČENÍ NA URČENÍ ARCHETYPŮ REÁLNÝCH ZNAČEK 1)Ke každému archetypu najděte příklad reálné značky. 2)Jaký archetyp vás nejlépe definuje jako spotřebitele a proč? Při budování značek pomáhá určení konkrétního archetypu značky jít jedním směrem, značka také přebírá vlastnosti, silné a slabé stránky vybraného archetypu. Pokud víte, který z archetypů ve vaší cílové skupině převažuje (= kdo u vás nakupuje) a přizpůsobíte tomu svou značku, bude pro vaše zákazníky snažší s vámi navázat emoční spojení. Nebo archetyp využijete při budování „osobnosti“ a komunikace své značky. A jak na to? Převezmete jednu z archetypálních rolí. Začnete se prostě chovat jako hrdina, neviňátko nebo mudrc. To, jak jsou tyto role definovány, jsem se pokusil shrnout v tomto článku. Archetyp znamená pravzor, tradicí posvěcenou a typickou postavu, představu, příběh. Archeotyp v psychologii znamená vzorec percepce a základní psychologické asociace sdílená členy jedné kultury s daným objektem (Vysekalová et al, 2011). Značky mají vliv na zákazníkovy emoce, podvědomí a celou naši osobnost. Emoční vztah ke značce může posílit vnímání hodnoty produktu a vazbu na firmu, což vede k umocnění vztahu. Autoři tohoto přístupu vycházejí z lidských tužeb. Archeotypy mohou pochopit značky. Značka je založena na daném archeotypu, ke kterému má zákazník určitý vztah PŘEDSTAVENÍ ANALYTICKÝCH NÁSTROJŮ V HUBSPOTU PŘEDSTAVENÍ ANALYTICKÝCH NÁSTROJŮ V HUBSPOTU PŘEDSTAVENÍ ANALYTICKÝCH NÁSTROJŮ V HUBSPOTU PŘEDSTAVENÍ ANALYTICKÝCH NÁSTROJŮ V HUBSPOTU PŘEDSTAVENÍ ANALYTICKÝCH NÁSTROJŮ V HUBSPOTU Děkuji za pozornost J Máte dotazy?