MEZINÁRODNÍ OBCHODNÍ OPERACE Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 4 18. 10. 2023 CÍLE SEMINÁŘE 1. Společné rozhodnutí o výhodnosti obchodních zprostředkovatelů – zadání z minulého semináře 2. Realizace průzkumů v rámci konkrétní země OBCHODNÍ ZPROSTŘEDKOVATELÉ - Vyhodnocení cvičení z minulého semináře 1. Rozhodněte u následujících situací, který typ obchodního zprostředkovatele je pro společnost nejvhodnější pro vyřízení obchodu: • Společnost se snaží najít zákazníky pro své nové výrobky, které chce začít prodávat v zahraničí. • Společnost se snaží najít kupce pro své vytěžené lithium. • Společnost hledá někoho, kdo by se postaral o logistiku dodávek do Indonésie. • Společnost se snaží získat co nejlepší nabídku pro svůj výrobek. Cena není pevně stanovena a lze prodat libovolný počet jednotek výrobku. • Společnost vyvinula nový cihlový materiál pro stavebnictví. Chce se své zákazníky s tímto novým materiálem podrobně seznámit prostřednictvím vzorků. Každý, kdo zpracuje oba zadání obdrží 1 bod! – vypracované zadání doneste na příští seminář ☺ Obchodní cestující Obchodní zástupce Obchodní zprostředkovatel (makléř) Komisionář Speditér Burzy Aukce Veletrhy PRŮZKUM PRO REALIZACI MEZINÁRODNÍ OBCHODNÍ OPERACE - cvičení k osvojení si provádění analýz na konkrétním trhu PRACUJTE SAMOSTATNĚ Postup zpracování úlohy: ➢ V rámci země, ze které pochází Váš obchodní partner, kterého jste si vybrali pro zpracování své semestrální práce, proveďte následující analýzy: • teritoriální průzkum, • obchodně-politický průzkum, • spotřebitelský průzkum. ➢ Uveďte zdroje informací. Čas: 20 minut na vyhledání informací + 10 minut prezentace nejvýznamnějších poznatků Děkuji za pozornost ☺ Máte dotazy?