Případová studie – Tvorba osobního business modelu Předmět Business modely Jméno a příjmení: UČO: ___________________________________________________________________________________________________ __________________ Vytvořte svůj vlastní osobní business model, ten je spojen s Vaší osobností a vhodnými schopnostmi, dovednostmi, znalostmi a zájmy pro danou aktivitu podnikatelskou/pracovní apod. Pro budoucí rozvoj a kariérní změny je vhodné vytvořit stávající osobní business model a podrobit jej hlubšímu přezkumu – co a jak opravdu chcete změnit a kam se chcete posunout (vytvořit si svůj dream job je mnohem vhodnější, než si jej najít). Osobní business model se tedy skládá z ekvivalentů klasického canvasu: 1. Kdo jste/co máte (klíčové zdroje) 2. Co děláte (klíčové činnosti) 3. Komu pomáháte (zákazníci) 4. Jak pomáhám (nabízená hodnota) 5. Jak se o vás dozvědí/Jak dodáváte své služby (marketingové kanály) 6. Jak jednáte a komunikujete (vztahy se zákazníky) 7. Kdo Vám pomáhá (klíčoví partneři) 8. Co získáte (zdroje příjmů) 9. Co dáváte (náklady) TIP: · využijte dostupné materiály v IS pro tvorbu Vašeho osobního business modelu, · Kniha Osobní business model (2023), Clark T., Osterwalder, A., Pigneur, Y. Bizbooks. Plán osobního modelu Klíčoví partneři – Kdo Vám pomáhá Klíčové aktivity – Co děláte Nabízená hodnota – Jak pomáháte Vztahy se zákazníkem – Jak komunikujete Zákaznické segmenty – Komu pomáháte Klíčové zdroje – Kdo jste a co máte Marketingové kanály – Jak se o vás dozvědí a jak své služby dodáváte Náklady – Co dáváte Zdroje příjmů – Co získáváte