1
|
ICE break
1.
Jaké je Vaše jméno? 2. Odkud jste? 3. Jaká je Vaše typická snídaně (co jíte, pijete)?
|
dotazy a odpovědi, diskuze
|
selfprezentace studentů, diskuze, zápis
oblíbených jídel (poslouží k úvaze co se nejvíce jí a lidé kupují)
|
|
K čemu slouží business model?
|
brainstorming
|
Studenti v rámci 10 minut vygenerují (ve
skupinkách) nápady k čemu slouží business model
|
|
Business model pro krávu (mléko)
|
brainstorming, kreativní cvičení, vztah
mezi nabízenou hodnotou-zákazníkem-příjmem = Revenue model
|
Studenti vygenerují nápady ve skupinkách
co a jak se dá prodat a komu (přemýšlení mezi nabízenou hodnotou-segmenty).
Zpětná vazba. Ukázka několika business modelů
|
|
2
|
Value Proposition Canvas (Hodnotový
Canvas)
|
|
Charakterizovat produkt/službu vybrané
společnosti
|
Hodnotová nabídka (Value Map) Profil
zákazníka (lze také využít mapu empatie zákazníka)
|
Týmová práce (3-5 studentů), analyzují a
charakterizují vybraný produkt/službu firmy. Prezentují svůj hodnotový
canvas. K dispozici vytištěný hodnotový canvas.
|
|
Vytvořit Hodnotový Canvas pro vymyšlený
produkt/službu
|
Hodnotová nabídka (Value Map)
Profil zákazníka (lze také využít mapu empatie zákazníka)
|
Týmová práce (3-5 studentů), tvoří
vlastní Hodnotový Canvas pro svůj
produkt/službu. Prezentují svůj hodnotový canvas. Diskuse, zpětná vazba,
vzájemná interakce (mezi týmy, vyučující). K dispozici vytištěný hodnotový
canvas.
|
|
3
|
Kanály, Vztahy se zákazníky, Generování
příjmů
|
|
Charakterizovat kanály, vztahy se
zákazníky a logiku generování příjmů na vybrané společnosti
|
Business model Canvas (vybrané bloky)
|
Týmová práce (3-5 studentů), analyzují a
charakterizují tři bloky business modelu Canvas. Prezentují konkrétní tři
bloky. K dispozici vytištěný business model Canvas.
|
|
Vytvořit kanály, vztahy se zákazníky a
logiku generování příjmů pro vymyšlený produkt/službu
|
Business model Canvas (vybrané bloky)
|
Týmová práce (3-5 studentů), analyzují a
charakterizují tři bloky business modelu Canvas. Prezentují konkrétní tři
bloky. K dispozici vytištěný business model Canvas.
|
|
4
|
Zdroje, aktivity, partnerství, náklady
|
|
Vymezit a charakterizovat klíčové
zdroje, činnosti, které jsou nutné pro generování nabízené hodnoty. Také
logika - proč a s kým spolupracovat a co vše to bude stát (nákladová stránka
BM).
|
Business model Canvas (vybrané bloky)
|
Týmová práce (3-5 studentů), analyzují a
charakterizují čtyči bloky business modelu Canvas. Prezentují konkrétní čtyři
bloky. K dispozici vytištěný business model Canvas.
|
|
Vytvořit kanály, vztahy se zákazníky a
logiku generování příjmů pro vymyšlený produkt/službu
|
Business model Canvas (vybrané bloky)
|
Týmová práce (3-5 studentů), analyzují a
charakterizují čtyči bloky business modelu Canvas. Prezentují konkrétní čtyři
bloky. K dispozici vytištěný business model Canvas.
|
|
5
|
Unbundling business modelu
|
Business model Canvas - jeho rozdělení
to 3 samostatných business modelů
|
Týmová práce (3-5 studentů), studenti na
příkladu konkrétní firmy rozdělí business model do samostaných 3 bloků.
Diskuse - které klíčové aspekty nových 3 modelů jsou ztěžejní. K dispozici
vytištěný business model Canvas.
|
|
Na příkladu konkrétní firmy provést
unbundling business modelu do tří oblastí: 1. Vztahy se zákazníky; 2.
Produktové inovace; 3. Zaměření na infrastrukturu
|
|
|
6
|
Příklady jiných typologií business
modelů (dlouhý
chvost, vícestranná platforma, business model ZDARMA, otevřený business
model)
|
Business model Canvas a jeho typologie
|
Týmová práce (3-5 studentů), studenti na
příkladu konkrétní firmy představí vybraný typ business modelu. Diskuse -
které klíčové aspekty daného modelu jsou klíčové pro úspěšnost firmy. K
dispozici vytištěný business model Canvas.
|
|
Na příkladu konkrétní firmy sestavit
vybraný typ business modelu
|
|
|
7
|
Osobní business model
|
Osobní business model Sestavení kola života
|
Každý student si sestaví svůj osobní
business model. Následně prezentacel, diskuse, zpětná vazba - Jaké klíčového
zdroje mohu zlepšit? Která oblast je v osobním modelu velmi silná?
|
|
Sestavení vlastního osobního business
modelu
|
|
|
8
|
Zahájení tvorby seminární práce
|
Aplikují se techniky dle představeného -
template
|
Postupná tvorba komplexního detailního
business modelu Canvas s využitím postupné tvorby
|
|
Postupná tvorba business modelu
|
|
|
9
|
Pokračování v realizaci seminární práce
|
Aplikují se techniky dle představeného -
template
|
Postupná tvorba komplexního detailního
business modelu Canvas s využitím postupné tvorby
|
|
Postupná tvorba business modelu
|
|
|
10
|
Pokračování v realizaci sminární práce +
příprava prezentace
|
Pro prezentaci - využití metodiky The
StartUp Pitch
|
Finalizace týmové seminární práce a
prezentace
|
|
Finalizování seminární práce a příprava
prezenace
|
|
|
11
|
Prezentace jednotlivých týmů
|
prezentační dovednosti, zaujmutí publika
|
Prezentace + diskuse + zpětná vazba
|
|
|
|
|
12
|
Prezentace jednotlivých týmů
|
prezentační dovednosti, zaujmutí publika
|
Prezentace + diskuse + zpětná vazba
|
|
|
|
|