Digitalizace firmy

Plán výuky

Plán výuky:

Týden od

23.9.

Úvod, podmínky absolvování

30.9.

Pojem digitalizace, Digitální firma

7.10.

Digitální transformace firem – odborník z praxe

14.10.

Digitální transformace firem II – reflexe a skupinový dialog

21.10.

Digitalizace v administrativě – odborník z praxe

28.10.

Digitalizace v administrativě II – reflexe a skupinový dialog

4.11.

Digitalizace v průmyslu – odborník z praxe

11.11.

Digitalizace v průmyslu II – reflexe a skupinový dialog

18.11.

Využití AI ve firemní praxi

25.11.

Digitální nástroje v obchodě, marketingu a managementu

2.12.

Digitální kompetence – odborník z praxe

9.12.

Digitální kompetence II – reflexe a skupinový dialog

Zpětná vazba a retrospektiva


Výstupy z učení

Výstupy z učení tvoří kostru předmětu Digitalizace firmy - zadání prvotních očekávání, co si student z předmětu může odnést.Zároveň popisují, co by student na výstupu měl znát, chápat, umět aplikovat, vysvětlit, atd. Z výstupů z učení může vycházet při samostudiu nebo při přípravě na zkoušku.  



Výstupy z učení:

  • Rozlišit mezi digitalizací a digitální transformací a vysvětlit, jak digitální mindset podporuje inovace a růst firmy.

  • Vytvořit plán digitální transformace zahrnující technologické, organizační a lidské aspekty, včetně řízení změn.

  • Chápat proces zavádění digitálních řešení do firmy a všechny jeho úrovně (strategická, taktická, operativní).

  • Být schopen vytvořit zadání pro dodavatele IT řešení a zajistit správné doručení poptávaného řešení.

  • Testovat a formovat zpětnou vazbu na dodávané IT řešení.

  • Identifikovat příležitosti pro zlepšení osobní a týmové produktivity pomocí digitálních nástrojů, jako jsou projektové a kolaborační platformy.

  • Schopnost identifikovat oblasti ve firmě, kde lze využít digitální technologie pro zvýšení produktivity a efektivity týmů.

  • Být schopen využívat AI k zefektivňování práce a efektivnějšímu plnění cílů (pracovních, učících,...).

  • Navrhnout strategie, jak využít AI k optimalizaci procesů a rozhodování v malých a středních firmách.

  • Znát různé digitální obchodní modely, které odpovídají trendům v digitální ekonomice.

  • Chápat agilní přístupy při řízení projektů, jejich výhody a způsoby zavádění.

  • Automatizovat firemní procesy pomocí low-code a no-code aplikací a integrovat je do stávajících firemních systémů.

  • Navrhnout digitalizaci firemních procesů v oblastech obchodu (např. e-commerce platformy) a výroby (např. aplikace IoT), a posoudit její přínosy pro firmu.