Týden od |
Téma přednášek |
23.9. |
Úvod, podmínky
absolvování |
30.9. |
Pojem digitalizace,
Digitální firma |
7.10. |
Digitální
transformace firem – odborník z praxe |
14.10. |
Digitální
transformace firem II – reflexe a skupinový dialog |
21.10. |
Digitalizace v administrativě
– odborník z praxe |
28.10. |
Digitalizace v administrativě
II – reflexe a skupinový dialog |
4.11. |
Digitalizace v průmyslu
– odborník z praxe |
11.11. |
Digitalizace v průmyslu
II – reflexe a skupinový dialog |
18.11. |
Využití AI ve
firemní praxi |
25.11. |
Digitální
nástroje v obchodě, marketingu a managementu |
2.12. |
Digitální
kompetence – odborník z praxe |
9.12. |
Digitální
kompetence II – reflexe a skupinový dialog |
16.12. |
Zpětná vazba a
retrospektiva |
Plán výuky
Výstupy z učení tvoří kostru předmětu Digitalizace firmy - zadání prvotních očekávání, co si student z předmětu může odnést.Zároveň popisují, co by student na výstupu měl znát, chápat, umět aplikovat, vysvětlit, atd. Z výstupů z učení může vycházet při samostudiu nebo při přípravě na zkoušku.
Výstupy z učení:
Rozlišit mezi digitalizací a digitální transformací a vysvětlit, jak digitální mindset podporuje inovace a růst firmy.
Vytvořit plán digitální transformace zahrnující technologické, organizační a lidské aspekty, včetně řízení změn.
Chápat proces zavádění digitálních řešení do firmy a všechny jeho úrovně (strategická, taktická, operativní).
Být schopen vytvořit zadání pro dodavatele IT řešení a zajistit správné doručení poptávaného řešení.
Testovat a formovat zpětnou vazbu na dodávané IT řešení.
Identifikovat příležitosti pro zlepšení osobní a týmové produktivity pomocí digitálních nástrojů, jako jsou projektové a kolaborační platformy.
Schopnost identifikovat oblasti ve firmě, kde lze využít digitální technologie pro zvýšení produktivity a efektivity týmů.
Být schopen využívat AI k zefektivňování práce a efektivnějšímu plnění cílů (pracovních, učících,...).
Navrhnout strategie, jak využít AI k optimalizaci procesů a rozhodování v malých a středních firmách.
Znát různé digitální obchodní modely, které odpovídají trendům v digitální ekonomice.
Chápat agilní přístupy při řízení projektů, jejich výhody a způsoby zavádění.
Automatizovat firemní procesy pomocí low-code a no-code aplikací a integrovat je do stávajících firemních systémů.
Navrhnout digitalizaci firemních procesů v oblastech obchodu (např. e-commerce platformy) a výroby (např. aplikace IoT), a posoudit její přínosy pro firmu.