Ekonomika podniku Základní názvosloví nutné pro úspěšné absolvování předmětu: Rozvaha – struktura aktiv a pasiv Cash Flow – struktura nákladů, výnosů, výsledku hospodaření Podnikové procesy – dodavatelé (materiál, služby), mzdy, prodej, personální politika Stanovení ceny – kalkulace ceny, marže, rabat, bod zvratu Finanční plán – krátkodobý, dlouhodobý, pesimistický, realistický, optimistický Student bude umět popsat základní strukturu výkazů účetních závěrek a vysvětlit jednotlivé položky těchto výkazů. Student bude umět vysvětlit stanovení ceny v projektu, sestavit finanční plán a posoudit reálnost finančního plánu. Doporučená literatura: POKLUDA, Z., 2013. Baťa v kostce. Zlín: Kniha Zlín. ISBN 978-80-7473-126-6. COLLINS, J. a J. I. PORRAS,2016. Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5638-7. MARTINOVIČOVÁ, D. a kol., 2019. Úvod do Podnikové ekonomiky. Praha: Grada Publishing ISBN 978-80-271-2034-5. MACGREGOR, J.R., 2018. Jeff Bezos. Albuquerque: Cac Publishing. ISBN978-19-4848-909-6. BOUKAL, P., H. MIKOVCOVÁ a H. SCHOLLEOVÁ, 2005. Podniková ekonomika 1. Sbírka příkladů. Praha: VŠE. ISBN 80-245-0679-3. ISAACSON, W., 2015. Steve Jobs. Praha: Práh. ISBN 978-80-7252-588-1. KONČITÍKOVÁ, G., 2021. Inspirace Baťa. Zlín: Inspirace Baťa. ISBN: 978-80-908183-0-9. Podmínky: Zpracování konspektu a jeho reflexe: 0 bodů – nepochopení podstaty tématu, nedostatečná reakce v rámci reflexe 1 bod – zjištění nedostatků při zpracování konspektu a při reakcích na téma v rámci reflexe 2 body - zjištění maximálně drobných nedostatků, schopnost rychlé reakce při reflexi · Odevzdání konspektu do 5. 1. 2025 · Reflexe v rámci zkoušky Zpracování podnikatelského portfolia: · Vytvoření finančního plánu řešeného projektu s využitím znalostí o stanovení ceny · Popis projektu, tvorba finančního plánu s odůvodněním položek a zhodnocení tvorby plánu. Nutné mít za sebou alespoň 2 customer visits k odevzdanému projektu a součástí odevzdaného portfolia bude stručný zápis z těchto customer visits. · Odevzdání portfolia do 5. 1. 2025 Obhajoba podnikatelského portfolia: · Obhajoba řešeného projektu v týmu ve formě prezentace max. 5 minut. Následná reflexe bude obsahovat zpětnou vazbu na prezentaci ze strany vyučujícího. Studenti následně budou reflektovat tvorbu plánu z jejich pohledu. Zároveň budou s vyučujícím diskutovat schopnost přesvědčit a vyjednávat se zákazníkem, kterého v semestru oslovili a pokusili se mu projekt prodat. (0-8 bodů) 0 bodů – nedostatečná přesvědčivost projektu, nereálný finanční plán, neprokázání schopnosti vyjednávat a prodat produkt nebo službu 1-2 body – zjištění podstatných nedostatků finančního plánu a podprůměrné schopnosti obhájit svůj produkt, službu 3-5 body – zjištění drobných nedostatků finančního plánu a průměrné schopnosti obhájit svůj produkt, službu 6-8 bodů – reálně sestavený finanční plán, výborné vyjednávací schopnosti · Obhajoba portfolia v týmu dle vypsaných zkouškových termínů. Evidence propočtů – analýza trhu Pro absolvování předmětu je nutné splnit všechny požadavky předmětu – odevzdat konspekt, finanční plán a obhajovat svůj projekt. Bodování předmětu: 10 bodů – A 9 bodů – B 8 bodů – C 7 bodů – D 6 bodů – E 5-0 bodů - F