Marketing 1. seminář Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. • Daniel Kvíčala • Dva Mluvčí – online marketing • E-shopy, loajalita zákazníků, marketingová komunikace • e-mail: kvicala@opf.slu.cz • Kancelář B201 • Konzultační hodiny: – ideálně online po domluvě – kdykoliv online Seznamte se • Rozcvička • Co je marketing • Potřeba – přání - poptávka • Podmínky absolvování Obsah Jaká byla poslední TV reklama, kterou jste viděli? Zahřívací kolo Ve kterém obchodě nakupujete nejčastěji? Zahřívací kolo Jaký produkt si představíte, když se řekne „kvalita“? Zahřívací kolo Která firmu jste viděli na sociálních sítích? Zahřívací kolo Zkuste vyjmenovat co nejvíce možností dopravy z e-shopu. Zahřívací kolo Kde sledujete filmy/seriály? Zahřívací kolo Která značka aut je podle vás nejdražší a proč? Zahřívací kolo Jaké jsou prvky značky? Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost Značka a její rozpoznatelnost I banku můžete mít rádi. Značka a její rozpoznatelnost Život je hořký… Vnímání značky - positioning Jak můžeme vnímat značku? Drahá, kvalitní, prémiová, odvážná, mladá… Marketing • Doručení hodnoty zákazníkům za účelem zisku Co je to marketing? Jaký produkt? (předem daný produkt) Za jakou cenu? Jak doručit? Jak to celé sdělit… Abychom uspokojili potřeby zákazníka? Co je to marketing? Situace (potřeba) Situace, ve které se zákazník nachází a vznikne určitá potřeba (nuda, hlad, atd.) Přání Cíl zákazníka plynoucí z jeho potřeby (získat energii, bavit se) Poptávka Způsob uspokojení potřeby pomocí produktu dle finančních možností a preferencí. Situace, potřeba, přání, poptávka Situace Jsem unavený Přání Mít více energie Poptávka Koupím si kávu Situace, potřeba, přání, poptávka Situace Chci mít úspěšnou kariériu Přání Potřebuji vzdělání Poptávka Získám VŠ diplom Situace, potřeba, přání, poptávka Plot twist! Diplom není záruka vzdělání ani úspěchu v práci / podnikání. Mnohem cennější jsou znalosti a zkušenosti, které po dobu studia a mimoškolních aktivit získáte. Docházku máte uznanou, to nemusíte řešit, v IS je to jen kvůli bodům za aktivitu. Vy můžete body za aktivitu (až 20) získat za zpracování seminární práce, tady je zadání: Import produktu ze zahraničí – dovezte něco, co v ČR nejde koupit (typ produktu, značka) Prezentace v PPT Charakteristika země – spíše zajímavosti, odlišnosti od ČR v chování spotřebitelů atd. Vybraná firma – co vyrábí, komu prodává, v čem jsou unikátní Má tento produkt v ČR konkurenci / substitut? V čem je oproti konkurentům / substitutům odlišný? Kolik by měl v ČR produkt stát, aby byl pro zákazníky atraktivní? Jak byste produkt dostali k zákazníkům? Jaké byste zvolili distribuční cesty? Jak byste produkt komunikovali? Poznámka: Nepotřebuji žádné dlouhé texty, stačí stručně v bodech + případně nějaké obrázky. Raději budu za stručný text, ze kterého poznám, jak and tím přemýšlíte než referát napsaný s pomocí umělé inteligence. V případě dotazů mi napište e-mail a můžeme se případně domluvit na konzultaci online. Erasmus • Aktivní účast na seminářích • Průběžný test (3. 12.) 20b. • Individuální a týmové úkoly na seminářích 20b. • Kombinovaná zkouška 60b. • Konspekt a rozprava – Česká kniha max 5 bodů, AJ max 8 A (1) 100+ B (1,5) 99 - 90 bodů C (2) 89 - 80 bodů D (2,5) 79 - 70 bodů E (3) 69 - 60 bodů F (4) 0 - 59 bodů Podmínky absolvování předmětu