Segmentace a targeting Ing- Daniel Kvíčala, Ph.D. Obsah • Segmentace • Targeting • Případovka – 5 bodů • = Proces rozdělení trhu na menší, homogenní skupiny zákazníků, kteří mají podobné potřeby nebo chování. Příklady segmentace: • Demografická: Věk, pohlaví, příjem, vzdělání. • Geografická: Region, město, venkov. • Psychografická: Životní styl, hodnoty, zájmy. • Behaviorální segmentace: Nákupní chování, loajalita k značce, frekvence nákupů, preference. Segmentace „Představte si, že máte vlastní firmu, která prodává ponožky. Kdo by mohl být vašimi zákazníky a jak byste je rozdělili do skupin?“ • Následuje po segmentaci. • = Výběr jednoho nebo více segmentů, na které se firma zaměří s marketingovou komunikací a produkty. Targeting: • Masový, diferencovaný, konzentrický, mikro-targeting. Targeting „Pokud jste firma, která prodává ponožky, na který segment byste se zaměřili? Na módní, eco-friendly, dárkový nebo segment pro děti? A proč? Případová studie segmentace: País Colorido a trh s profesionálními kávovary Vaše úkoly: 1. Najít všechna dostupná segmentační kritéria pro rozdělení trhu. (alespoň 6 kritérií, za každá 3 kritéria jeden bod, celkem tedy 2 body) 2. Použít zvolená kritéria v segmentační matici s jasnými segmenty. (3 body) Případová studie – 5 bodů - max 4 členové týmu