STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ A ŘÍZENÍ PETRA KREJČÍ TVORBA MISE, VIZE A CÍLŮ •Poslání (mise) •Dotváří image organizace •Jasná, srozumitelná •Vystihuje společenskou hodnotu •Příklad: •Poslání firmy Kofola: „Naše poslání je naše mise. My jsme Kofola. S nadšením usilujeme o to, co je v životě opravdu důležité: milovat, žít zdravě a stále hledat nové cesty.“ •Poslání společnosti ČEZ: „Posláním Skupiny ČEZ je zajišťovat bezpečnou, spolehlivou a pozitivní energii zákazníkům i celé společnosti." •Poslání společnosti The Coca Cola Company: „Osvěžit svět. Inspirovat okamžiky optimismu a štěstí. Vytvářet hodnotu a odlišnost.“ •Vize •Odpovědět si na otázky: Kam chceme jít? Co chceme pro společnost udělat? •Zdroj inspirace a nápadů TVORBA MISE, VIZE A CÍLŮ •Příklad vize •Kofola: „Do roku 2017 chceme být československou jedničkou v gastru a impulsu, udržet postavení v retailu a nabídneme naše nápoje ve zdravější podobě. Stejně jako dosud budeme naše produkty vyrábět s co největší péčí a láskou" •ČEZ: „Vizí Skupiny ČEZ je přinášet inovace pro řešení energetických potřeb a přispívat k vyšší kvalitě života." •Cíl by měl být: •Konkrétní a měřitelný •SMART: •Specifický (S) •Měřitelný (M) •Akceptovatelný (A) •Realistický (R) •Terminovaný – časově měřitelný (T) • • ANALÝZY A PROGNÓZY •Hodnocení vnitřního prostředí •Kontrolovatelné prvky •Silné a slabé stránky • •Cyklus přípravy strategie •Analýza prostředí •Formulace strategie •Taktika •Operativa – implementace •Kontrola ANALÝZY A PROGNÓZY •Hodnocení vnějšího prostředí •Nekontrolovatelné prvky •Obecné okolí (prostředí demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politicko-právní, sociálně-kulturní) •Oborové okolí (zákazníci, dodavatelé, konkurence, distributoři a veřejnost) • ANALÝZY A PROGNÓZY ANALÝZY A PROGNÓZY MR0407s24.jpg STRATEGIE A JEJÍ KONCEPCE •Optimalizace portfolia služeb •Metoda ABC •Produkty A (60 – 80 % příjmů) •Produkty B (15 – 20 % příjmů) •Produkty C (10 – 15 % příjmů) •Metoda BCG •Otazníky, Hvězdy, •Dojné krávy, Hladoví psi bostonska_matice.png STRATEGIE A JEJÍ KONCEPCE •Formulace strategie •Ansoffova matice • slide_13.jpg REALIZAČNÍ PLÁN A PROVÁDĚCÍ METODIKA • •Realizační plán •Funkce komunikační a koordinační •Odpovědnost za naplňování cílů • •Implementace •Tvorba programu, zajišťujících opatření, úkoly •Plánování v rámci plánu podniku •Zabezpečení po stránce finanční atd. • KONTROLA •Funkce zpětné vazby • •Sekvence kroků: •Plán, úkoly cíle •Skutečně vykonaná práce •Měření vykonané práce •Porovnání s kritérii •Identifikace odchylek •Analýza příčin odchylek •Program nápravných opatření •Realizace nápravných opatření KONTROLA •Poslání strategické kontroly •Varovaní před problémy s časovým předstihem •Zahrnuje: •Kontrolu předpokladů •Je vnitřní a vnější prostředí v souladu s předpokladem? •Kontrolu dílčích výsledků •Je daný vývoj žádoucí? Realizuje se strategie? •Celkový strategický přehled •Sledování všech faktorů, nalézání rizik a příležitostí •Vyvolanou kontrolu •Neočekávaná událost, krizové situace DĚKUJI ZA POZORNOST obrazy-na-platne-stastny-smajlik-dava-palec-nahoru-na-bilem-pozadi.jpg