Podnikání Základní názvosloví nutné pro úspěšné absolvování předmětu: Vlastní vstup do podnikání – inspirace, myšlenka, start-up. Zhodnocení myšlenky – Value Proposition, Lean Canvas vs Business Model Canvas. Provozní management podniku – ekonomika podniku, provozní, personální a finanční řízení. Rozvoj podnikání a jeho mezinárodní rozměr – inovace, strategický rozvoj, licencování, franchising. Student bude umět aplikovat základní teoretické poznatky z ekonomiky podniku. Student dokáže aplikovat metody na tvorbu podnikatelských nápadů (ideace, inspirace, validace apod.) Student bude umět popsat základní strukturu Lean Canvas a bude umět aplikovat tyto principy na vlastní podnikatelské nápady. Doporučená literatura: GOOSSEN, R., 2008. Entrepreneurial excellence:Profit From the Best Ideas of the Experts.Franklin Lakes: Career Press.ISBN 978-1427095121. RODDICK,A. 2005. Business As Unusual: My Entrepreneurial Journey, Profits with Principles. Great Britain: Anita Roddick Books. ISBN 9780954395957. SVOBODOVÁ, I. a M. ANDERA, 2017. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0407-9. TRÍAS DE BES MINGOT, F., 2009. Odvaha podnikat: odvážlivcův návod, jak uspět tam, kde ostatní selhali. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-333-2. BUZAN, T. a C. GRIFFITHS, 2013. Myšlenkové mapy v byznysu: revoluce ve vaší práci a podnikání. 2. vyd. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0129-9. GUILLEBEAU, C.,2013. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil. ISBN 978-80-87270-59-2. KIYOSAKI, R. T. a S. L. LECHTER, 2004. Škola byznysu: pro lidi, kteří rádi pomáhají lidem: osm skrytých hodnot síťového marketingu, spojených s vyděláváním peněz. Hodkovičky: Pragma. ISBN 80-7205-941-6. KIYOSAKI, R. T. a S. L. LECHTER,2001. Bohatý táta, chudý táta: co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne. Hodkovičky: Pragma. ISBN 80-7205-822-3. STEEL, J., 2007. Perfect pitch. Hoboken: J. Wiley.978-0471789765. WATT, J., 2017. Punkové podnikání: proti všem pravidlům. Praha: 65. pole. ISBN 978-80-8750-687-5. Podmínky: Zpracování konspektu a jeho reflexe: 0 bodů – nepochopení podstaty tématu, nedostatečná reakce v rámci reflexe 1 bod – zjištění nedostatků při zpracování konspektu a při reakcích na téma v rámci reflexe 2 body - zjištění maximálně drobných nedostatků, schopnost rychlé reakce při reflexi · Odevzdání konspektu do 5. 1. 2025 · Reflexe v rámci zkoušky Zpracování podnikatelského portfolia: · Vytvoření Lean Canvas projektového týmu na svůj podnikatelský nápad · Odevzdání portfolia do 12. 1. 2025 Obhajoba podnikatelského portfolia: · Obhajoba podnikatelského nápadu projektového týmu ve formě Elevator pitch s následnou rozpravou. Návazná rozprava bude obsahovat zpětnou vazbu na Elevator pitch a rozbor strategického rozvoje firmy (hodnoty, mise, vize). 0 bodů – nedostatečně popsaný Lean Canvas 1-2 body – zjištění podstatných nedostatků jednotlivých prvků Lean Canvas 3-5 body – zjištění drobných nedostatků Lean Canvas 6-8 bodů – propracovaný a praktický Lean Canvas · Obhajoba portfolia ve zkouškovém období. Pro absolvování předmětu je nutné splnit všechny požadavky předmětu – odevzdat esej, podnikatelské portfolio a obhajoba. Tři nejlepší Lean Canvas budou zaslány do soutěže JA TopProject v rámci JA Czech. Možnost zapojení se i do JA TopBrand. Bodování: 10 bodů – A 9 bodů – B 8 bodů – C 7 bodů – D 6 bodů – E 5-0 bodů - F