B2B Marketing Ing. Nicolas Sendrei Raynet výjezd -5b. za účast – dobrovolné -Nejúspěšnější CRM systém v ČR – aktivity pro studenty -4.11. v pondělí od 14.hod cca na 2 hoďky -Max. kapacita 15 lidí ( info v emailu během týdne ) -Firma se nachází v Ostravě – Poruba ( kousek od Mekáče ) -Tram zastávka Tel. Škola / Bus zastávka Francouzská - - - Harmonogram -14.10. NENÍ prezenční SEMINÁŘ - distančně ( úkol za docházku ) -21.10. NENÍ prezenční SEMINÁŘ - distančně ( úkol za docházku ) -28.10. STÁTNÍ SVÁTEK -4.11. VÝJEZD RAYNET / V DANÉM TÝDNU NENÍ SEMINÁŘ ANI PŘEDNÁŠKA - - - ÚKOLY ZA DOCHÁZKU -Místo semináře dne 14.10. - příprava na obchodní jednání = zjistit si o expertech, kteří budou přednášet dne 22.10 – Ivana Vítková a dne 29.10 – Daniel Kudláček -Místo semináře dne 21.10. = zjistit si o expertech, kteří budou přednášet dne 19.11 – Filip Štroch a 3.12 – Šimon Churý -Odevzdat do odevzdávárny ( tým 2-3 lidi ) - - - Méně zákazníků - Vyšší hodnota transakcí - Vzniká individuální cena - Platba neprobíhá ihned - Celková hodnota trhu je vyšší - Důležitost B2B stoupá, zejména v západních zemích - Roste rychleji než B2C - Větší požadavek na hlubší znalost zaměstnanců k B2B trhu ( s tím přichází vyšší průměrný plat B2B zaměstnanců oproti B2C ) Z minula S čím se obchoduje? 1) Produkty, které jsou využity pro výrobu dalších produktů. 2) Produkty, které jsou dále prodávány 3) Produkty, které slouží k chodu firmy Čím vyšší je riziko spojené s nesprávnou volbou nákupu produktu, tím více se upřednostňuje osobní vztah, vzájemná důvěra a předchozí zkušenosti s dodavatelem. Kancelářské potřeby – důležitost nízká – cenu řeším nejvíce – vztahy nejsou důležité Čipy – důležitost vysoká – cena není na prvním místě – vztahy a důvěra na 1. místě B2B poptávka přímo závisí na B2C poptávce na trhu – je nutné sledovat B2C trh = odvozená poptávka Odvozená poptávka Odvozená poptávka úzce souvisí s dodavatelským řetězcem (supply chain) Supply chain (dodavatelský řetězec) Proč je B2B tak velké? Viz. obrázek z minula Lidé chtějí cestovat – poptávka po cestování (B2C) Výrobce letadel ( 1. článek supply chain B2B ) Výrobce součástek na letadla ( 2. článek B2B ) Výrobci materiálů ( 3. článek B2B ) Výrobci surovin ( 4. článek B2B ) Logistické firmy ( 5. článek B2B ) A další… 1. Odpověď = Supply chain Všechny tyto články musí spolupracovat v rámci dodavatelského řetězce, aby se na konci splnila poptávka spotřebitelů po cestování. Jakmile tento řetězec funguje efektivně, letecká společnost může uspokojit své zákazníky, a celý systém se tímto způsobem uzavírá. 10 min, týmy po 2-3 lidech = vymyslete produkt s co nejdelším supply chainem – vítězný tým 1b. aktivita 1. Aktivita = Supply chain DOTAZY??? Děkuji za pozornost