Milí studenti, v rámci samostudia tématu z druhé přednášky si samostatně zkuste zodpovědět následující otázky. Pro prohloubení Vašich znalostí následně zpracujte v týmu (po 2 – 4 studentech) bonusový úkol, jehož zadání naleznete na 33. snímku v prezentaci z druhé přednášky. Vypracovaný úkol můžete odevzdat na konci třetí přednášky, nebo zaslat na e-mail do 17. 10. OTÁZKY PRO SAMOSTUDIUM K VYPRACOVÁNÍ 1. Jaké jsou základní modely obchodních vztahů mezi jednotlivými články v mezinárodním obchodě? 2. Co je to retailing a jaký význam má jeho mezinárodní charakter v kontextu globalizace? 3. Jakou roli hrají prostředníci a zprostředkovatelé v mezinárodních obchodních operacích? 4. Jaké jsou hlavní obchodní metody používané při vstupu na zahraniční trhy? Uveďte příklady. 5. Jaké faktory ovlivňují výběr obchodní metody při internacionalizaci obchodních aktivit? 6. Jaký je rozdíl mezi obchodním cestujícím, zástupcem a zprostředkovatelem? 7. Vysvětlete pojem „společný podnik“ (joint venture) a uveďte příklady z praxe. 8. Jaké jsou hlavní překážky mezinárodní expanze maloobchodníků? 9. Jaký vliv mají institucionální bariéry na vstup zahraničních firem na nové trhy? 10. Proč je důležité sledovat žebříčky top firem v maloobchodním odvětví? Jaké výhody z toho plynou? + vypracujte v týmech bonusový úkol za 3 body, který je na konci prezentace z přednášky č. 2.