MEZINÁRODNÍ OBCHODNÍ OPERACE Ing. Radka Bauerová, Ph.D. Seminář č. 2 17. 10. 2024 CÍLE SEMINÁŘE 1. Zpracování cvičení na osvojení si teoretických poznatků problematiky analýzy trhu, expanze podnikatelské činnosti a obchodních metod 2. Podpoření týmové spolupráce a nácvik prezentace OBCHODNÍ METODY A BARIÉRY EXPANZE - cvičení k osvojení si aplikace teoretických poznatků PRACUJTE V TÝMECH V každém týmu budou dva až tři studenti. Každý tým si vylosuje českou firmu prodávající konkrétní výrobek a trh, na který chce tato firma se svým výrobkem vstoupit. Postup zpracování cvičení: ➢ Proveďte analýzu trhu a pokuste se identifikovat všechny možné překážky vstupu na trh. ➢ Rozhodněte, která obchodní metoda vstupu na nový trh je nejvhodnější, a zdůvodněte své tvrzení. Čas: 30 minut + 15 minut na prezentaci jednotlivých týmů a hlasování o nejlepším zpracování Obchodní metody: export, licencování značky produktu, licence, agenty, smlouvy o řízení, franchising, strategické aliance, joint venture, akvizice, fúze a zakládání dceřiných společností v zahraničí. Využijte poznatky z první a druhé přednášky. Nejlepší tým obdrží 1 bod! Pomohou vám informace z businessinfo.cz Děkuji za pozornost ☺ Máte dotazy?