4 Téma Vliv celostní muzikoterapie na lidský organismus, na osobnost jedince
Závěrečné téma ukotvuje vědomosti, znalosti z oblasti muzikoterapie, např. základní pravidla a zásady pro práci v kruhu, individuálně, vliv hlasu na lidský organismu, znalost nástrojů netemperovaných v přirozeném ladění, jejich vhodná volba a využití nejen v průběhu muzikoterapeutických aktivit, ale také v rámci rytmizace, navázání kontaktu, komunikace, v průběhu aktivizační aktivit, společných setkání. Prověřuje praktické znalosti používání různých druhu bubnů, perkusí a dalších nástrojů, schopnost společné tvorby rytmu v kruhu a muzikoterapeutického orchestru, schopnost sebereflexe a sdílení.
Cílem je umět:
- Základní pravidla a zásady pro práci v skupinovou a individuální, aplikace u vybrané cílové skupiny
- Prakticky používat nástroje, aplikace u vybrané cílové skupiny
- Orientovat se v interpersonální komunikaci v rámci muzikoterapie
- Komunikovat dle etických zásad s ostatními účastníky muzikoterapie.
Literatura:
1. HOLZER, L., DRLÍČKOVÁ, S. Celostní muzikoterapie v institucionální výchově: metoda Lubomíra Holzera: expresivní terapeutické metody – cesta ke změně v institucionální výchově: učební texty. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3323-3, str. 139-162.
SAVKOVÁ, I. J. Holistic
music therapy as one of thepreventive activities min pupils with problém
behavior. Social pathology prevention,
Silesian Univerzity Faculty of public policies in Opava, volume VII/ISSUE1,
2021, ISSN 2464-5877, ISSN 2464-5885.
2. Příklady realizace muzikoterapeutických aktivit.
Průběžný úkol č. 4:
Promyslete a písemně zpracujte přípravu na konkrétní muzikoterapeutickou lekci a strukturu včetně časového harmonogramu, výběru nástrojů, cíle. Po prezentaci vložte do Odevzdávárny předmětu.