Týden 3
3. Předpoklady realizace jevištního díla 2.
Příslušné pokusy na vlastním těle jsou v daném případě tím důležitější, že to, co se v daném případě v rámci studia pěstuje, není jen vědění, ale zejména smysl či cit, a to dokonce takový, který není na rozdíl od pěti obvykle jmenovaných (vnějších) smyslů spojený s jedním smyslovým orgánem: i když úzce souvisí se zrakovým vnímáním, podílí se na výkonech s ním souvisejících kromě dalších smyslů včetně orientačního i svalového či ‘vnitřně hmatového’ vnímání.
Test 3
1.
Vysvětlete pojmy scénování (předvádění) a vyprávění v kontextu scénického umění
2.
Čím se od sebe liší vyobrazení a obraz?
3. Jaké příběhy vidíte na rozebíraných obrazech?
Výtvarná díla k rozboru
1. Jakub Schikaneder: Vražda v domě
https://sbirky.ngprague.cz/dielo/CZE:NG.O_5736
2. Jean Siméon Chardin: Kuchařka (oškrabávající řepu)
https://www.wikiwand.com/cs/Jean_Sim%C3%A9on_Chardin
3. Edouard Manet: Snídaně v trávě
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sn%C3%ADdan%C4%9B_v_tr%C3%A1v%C4%9B