FPF:UCJ03018 English methodology 1 - Course Information
UCJ03018 English language teaching methodology 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Eva Lorencovičová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Eva Lorencovičová
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UPPV00017
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physics for Secondary School Teachers (programme FPF, M1701 Fyz)
- Secondary School Teacher Training in English (programme FPF, M7504)
- Secondary school teacher training in general subjects with specialization in English and German (programme FPF, M7504)
- Secondary school teacher training in general subjects with specialization in English (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná anotace předmětu: Seminář má za cíl seznámit studenty s metodami výuky cizích jazyků, s jejich výhodami a nedostatky. Zvláštní pozornost je pak věnována komunikativní metodě výuky a jejímu srovnání s gramaticko-překladatelskou metodou. Dále se seminář zabývá strategiemi a technikami učení a základy práce s učebnicí. Část semináře je věnována také roli učitele a žáka a jejich vzájemné interakci. Studenti se rovněž věnují problémům přípravy hodiny, její struktury, výběrem technik a učebních pomůcek. Důraz je kladen mimo jiné na stanovování učebních a výchovných cílů. Studenti jsou seznámeni s principy komunikace mezi učitelem a žákem, s organizací práce ve třídě, s možnostmi využití různých sociálních forem ve třídě apod. Sylabus: 1. Důvody, proč se učit cizím jazykům; Motivace 2. Jak vyučovat a jak se učit 3. Komunikativní metoda ve srovnání s metodou gramaticko-překladatelskou 4. Role učitele a role žáka 5. Atmosféra ve třídě, která podporuje výuku cizích jazyků 6. Interakce v hodinách anglického jazyka 7. Používání učebnice 8. Doplňkové materiály 9. Plánování hodin 10. Sylabus 11. Zpětná vazba v hodinách anglického jazyka 12. Používání audiovizuálních pomůcek Odborná literatura: Billows, L.F.: Kooperativní technika vyuřování cizích jazyků, Plzeň, 1995. Brumfit, C.J. a Johnson, K.: The Communicative Approach to Language Teaching, OUP, 1979. Harmer, J.: How to Teach English, Longman, 1998. Hendrich, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků, SPN, 1988. Hrehovčik, T. a Uberman, A.: English Language Teaching Methodology, Rzeszów, 2003. Jelínek, S. a kol.: Metodické problémy vyučování cizím jazykům, SPN, 1976. Sesnan, B.: How to Teach English, OUP, 1997. Strevens, P.: New Orientations in the Teaching of English, OUP, 1977. Ur, P.: A Course in Language Teaching, CUP, 1991.
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJ03018