FVP:PV24TK074 Herní aktivity v prevenci rizi - Course Information
PV24TK074 Herní aktivity v prevenci rizikového chování
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 10/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, SPP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí herních aktivit jako nástroje v prevenci sociálně patologických jevů. Předmět se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností, týmovou spolupráci, zážitkovou pedagogiku a zvýšení povědomí o pozitivních účincích her na sociální interakci.
- Syllabus (in Czech)
- Úvod do herních aktivit (definice a význam, historie, typologie) Hra v kontextu pedagogiky a psychologie (sociální teorie her, psychologické aspekty her, vliv na osobnostní rozvoj, zážitková pedagogika) Příprava, realizace, reflexe a etika herní aktivity Herní aktivity a prevence Intrapersonální hry (poznání svého já, rozvoj emocí) Interpesonální hry (vztahy ve skupině, skupinová dynamika, konflikt a jeho řešení prostřednictvím her, Práce se hrou v online prostoru a hra s příběhem
- Literature
- required literature
- Hanuš, R., Haková, J. a kol. (2023). Praktická učebnice zážitkové pedagogiky. Praha: Grada.
- Sofa (n.d.). Metodiky RRRR. https://www.societyforall.cz/metodiky-rrrr
- Hermochová, S. (2004). Hry pro dospělé. Praha: Grada.
- Gruzewski, K. (2023). 150 terapeutických her pro dospívající. Praha: Portál.
- Plummer, D. (2018). Hry pro rozvoj všímavosti u dětí. Praha: Portál.
- recommended literature
- D´Amico, D. (2023). Arteterapeutické aktivity a mindfulness pro děti a dospívající s psychickými obtížemi. Praha: Portál.
- Silverman, Y. (2024). Vnitřní příběhy: Práce s mýty a pohádkami v terapii. Praha: Portál.
- Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
- Kolařík, M. (2019). Interakční psychologický výcvik. 2., doplněné a přepracované vydání. Praha: Grada.
- Rollnick, S. (2017). Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál.
- Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, diskuze, skupinová práce, praktická cvičení – simulace herních aktivit, zážitková pedagogika, případové studie.
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnocení praktických dovedností. Podrobnější informace budou sděleny při prvním setkání.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2024/PV24TK074