OPF:MAR062S Marketing in Tourism - Course Information
MAR062S Marketing in Tourism
School of Business Administration in KarvinaSummer 2007
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Marta Wilczková (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Podnikání v cestovním ruchu.
2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
6. Propagace v cestovním ruchu.
7. Marketingový management cestovního ruchu.
Obsah předmětu:
1. Podnikání v cestovním ruchu
Podniky cestovního ruchu. Vnější prostředí podniku cestovního ruchu. Organizační a právní podmínky podnikání v cestovním ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu.
2. Marketing v cestovním ruchu
Podstata a historický vývoj. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
Podstata a členění výzkumu trhu. Výzkum produktu. Výzkum zákazníka.. Výzkum konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
Marketingová strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Tvorba marketingového plánu.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Objem a struktura nabídky. Marketingové plánování. Cenová tvorba. Distribuční mix.
6. Propagace v cestovním ruchu.
Systém podpory prodeje v cestovním ruchu. Marketingová komunikace. Reklama. Osobní prodej. Publicita a Public Relations. Institucionální podpora propagace cestovního ruchu. Propagační techniky. Výstavy a veletrhy.
7. Marketingový management cestovního ruchu.
Marketingový management, hodnocení a kontrola.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: dataprojektor.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/MAR062S