KCJE104S German - Part 4

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.2 pokročilí Cílem výuky v 2. ročníku je docílit u studentů B2 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    A: Trénink komunikačních dovedností při řešení pracovních úkolů v německé firmě
    B: Nácvik obchodní korespondence
    Obsah předmětu:
    Ad A)
    1. Zahlungsabwicklung
    Internationaler Zahlungsverkehr
    Das Akkreditiv.
    Wo bleibt das Akkreditiv?
    Zwischenfälle
    Partner von Allweiler: Dieter Karl, Deutsche Bank Singen
    2. Anfragen und Auskünfte rund um den Auftrag
    Zeitplanung
    Überarbeitung der Planung
    Maßnahmen zur Termineinhaltung
    Menschen bei Allweiler: Wolfgang Blank, Auftragslogistik
    3. Unfallgefahren am Arbeitsplatz
    Verhalten bei Unfall und Brand
    Antrag an den Betriebsrat
    Ein Arbeitsunfall: Mitbestimmungsrechte des Betriebsrats
    4. Projektplanung, Abfolge, Stand
    Der Produktionsprozess
    Die Pumpen auf den Prüfstand
    Bewertung des Projektverlaufs, Bilanz ziehen
    Menschen bei Allweiler: Johann Engelmann. Leiter der Abteilung Kundendienst
    Ad B)
    1. Formelle Seite der Briefgestaltung
    2. Anfrage
    3. Angebot
    4. Werbebrief
    5. Bestellung
    6. Auftragsbestätigung
    7. Widerruf
    8. Änderung der Bestellung
    9. Ablehnung der Bestellung
    10. Reklamation
    11. Mahnung
Literature
    required literature
  • Dialog Beruf 3. info
  • BOBÁKOVÁ, H. Deutsche Handelskorrespondenz. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-178-9. info
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 3. München: Max Hueber Verlag, 1998. ISBN 3-19-001592-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
General note: původní hodnocení: souborná zkouška.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/KCJE104S