OPF:KCJ020S Business Reading - Informace o předmětu
KCJ020S Business Reading
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející)
Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (cvičící)
Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Emil Horký, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Teoretický výklad různých čtecích technik
2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
3. Skimming, scanning, struktura textu
4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
5. Frazeologie, úvod do idiomů
Obsah předmětu:
Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
V rámci výuky předmětu a jeho prezentaci budou využívána elektronická média. K dispozici budou studentům internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkové materiály. Dále bude možno využívat slovníky na internetu, např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz .
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě úspěšného absolvování jednoho písemného testu, jednoho ústního testu a vypracování seminární práce. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KCJ020S