KCJ354 Obchodní korespondence ve francouzštině - 4.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V jednotlivých lekcích je věnována pozornost nácviku všech hlavních typů komunikace v písemném obchodním styku dle zvyklostí francouzské obchodní korespondence. Procvičuje se vnitřní forma obchodního dopisu, jeho charakteristické vazby, obraty, úvodní a závěrečné formulace, kterými se obchodní korespondence výrazně liší od soukromého dopisu.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Struktura obchodního dopisu
    2. Žádost
    3. Nabídka
    4. Objednávka
    5. Potvrzení přijetí objednávky
    6. Dodávka
    7. Platba
    8. Opoždění zásilky
    9. Reklamace
    10. Upomínka
    11. Žádost o zaměstnání
    Obsah předmětu:
    1. Struktura obchodního dopisu
    Datum, oslovení, vlastní obsah dopisu, závěrečná formule, podpis, přílohy

    2. Žádost
    Jak získat adresu, proč žádat nabídku, žádat podrobnosti, poskytnout reference, naznačit možnost zadat objednávku
    3. Nabídka
    Úvodní formulace, ceny a slevy, dodací podmínky, platební podmínky, pevná nabídka, nezávazná nabídka, slevy z cen (rabat, sleva, srážka, věrnostní rabat,bonus)
    4. Objednávka
    Úvodní formulace, stanovení podmínek a dalších pokynů, závěrečné formulace, zrušení objednávky, odmítnutí,
    5. Potvrzení přijetí objednávky
    Potvrzení o přijetí objednávky, odmítnutí objednávky
    6. Dodávka
    Zpráva o odeslání faktury a žádosti o úhradu, údaje na fakturách
    7. Platba
    Přijetí zboží, faktur, placení / úhrada, omyly na fakturách, přijetí platby, chyby v placení
    8. Zpoždění zásilky
    Oznámení o zpoždění dodávky, stížnosti týkající se prodlení v dodávce, odpovědˇprodejce
    9. Reklamace
    Přijetí reklamace, odmítnutí reklamace
    10. Upomínka
    Připomentutí zaplacení, odpovědˇdlužníka, přijetí nebo odmítnutí odkladu
    11. Žádost o zaměstnání
    Sestavení životopisu, žádosti o zaměstnání

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci lze využít cizojazyčných slovníků na internetu: http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
    doporučená literatura
  • DESCOTES, C. Pratique de la Communication Commerciale en Francois. Grenoble, 1990. ISBN 2706103507. info
Informace učitele
Během semestru se píše jeden test na 20 bodů, jeden test na 20 bodů je ústně. Závěrečný zápočtový test obsahuje šedesát bodů. Pro získání zápočtu je potřeba 60%.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJ354